שוקולד בעד ונגד על קצה המזלג

שוקולד בעד ונגד על קצה המזלג.

לאחרונה עולים מאמרים הדנים ביתרונות וחסרונות השוקולד, וכשוחרת בריאות שאוהבת עד מאוד את טעמו של השוקולד החלטתי לערוך מאזן..

נתחיל בטוב..

נאמר לי מצד אחד כי לשוקולד (בעיקר מדובר בשוקולד מריר) מספר מעלות חיוביות, הלכתי ובדקתי את העניין, פולי הקקאו בשוקולד יודעים בהיותם מקור עתיר של נוגדני חמצון בינהם פלבנולים אשר מגנים על הגוף מפני מחלות, תורמים בהורדת לחץ דם, העלאת רמת הכולסטרול הטוב, תורם לפעילות אנדותיאלית אשר מגמישה את העורקים ומונעת היווצרות של קרישי דם, קקאו גם מעבה את העור, משפר את זרימת הדם ולכן משפר את מראה העור. יש ניסויים שנעשו שלפיהם העור מוגן יותר מפני קרינת קרני ה- UV, גם דווח על אפקט נוגד דלקת ,עצם זה שהשוקולד מאיץ ייצור של תאי דם לבנים הוא מונע את התפתחות הדלקת.

ולעומת זאת הדוגלים במזון בריאותי טוענים..

שוקולד הוא לא יותר מסוכר, שומן, חלב, קקאו, הסוכר נחשב כמצרך לא חיוני לפי הרבה מומחי תזונה, הוא מהווה מקור פחמימתי ללא ויטמינים ומינרלים, ידוע כמפחית ויטמינים מקבוצת B , מוריד את רמת הסידן בגוף, לא ממש בריא ללב ונמצא במחקרים שאף עשוי לגרום למחלות לב.. כמות גבוהה של ממתקים וסוכרים ידועה כגורם מוביל למחלות.

הקקאו מכיל כמות גבוהה של תיאוברומין- חומר מעורר (דומה לקפאין), מכיל חומצה אוכסלית שיוצרת מלחים בלתי מסיסים אשר פוגעים בספיגת הסידן בגוף..  מכאן אנו מסיקים לגבי משקה השוקו שאנו נותנים לילדנו לשתות בנחמה לא נכונה שהשוקו מהווה מקור לסידן.. הקקאו מכיל גם חומצות רוויות שידועות בהיותן מזיקות לבריאות. מעט מאוד שומנים בלתי רוויים שגם הם מועדים להפגע בחימום חוזר של השוקולד (חימום השוקולד בטמפרטורה של מעל 130 מעלות פוגעת בשומן הבלתי רווי).

ארגונים רבים קמים ומנסים להוכיח כי השוקולד חיוני ובריא ומסתמכים על כך ששוקולד מהווה מנת ברזל של חייל קרבי אבל אם נסתכל לאורך ההיסטוריה נגלה בתנ"ך נתוני צריכת מזון של אבות אבותינו בקרבות, הם אכלו פירות -בעיקר תמרים, צימוקים, תאנים, שמן והם נצחו כמעט בכל הקרבות. גם אני כמוכם לא ממש יודעת לחרוץ את דינו של השוקולד ומבחינתי הוא בתחום ה"אפור".

המסקנה שלי..

אני אמשיך כנראה לאכול מדי פעם שוקולד, בעיקר מריר, בכמות סבירה שלא תעלה על 5 גרם בכל מנה יומית שאקציב לעצמי, לדעתי כל דבר שקיצוני ומופרז אפילו ספורט יתר על המידה או התנזרות בריאותית לא בטוח שבריאה נפשית.

אז אם חשבתם ששוקולד זה בריאות, יש כאלה שלא חושבים כמוכם ויכול להיות שהם צודקים אז אל תפריזו.. מצד שני אם ממש חפצה נפשכם בשוקולד תתנחמו ביתרונות שמניתי רק השתדלו לא להגזים J

הוסף תגובה