שחיקה / מהי שחיקה וכיצד מתמודדים עימה?

אובדן השמחה וההתלהבות

 

שחיקה אינה תוצאה של עבודה מרובה מדי, כמו שהיא תוצאה של אובדן השמחה וההתלהבות הפנימית. מי שעובד ללא התלהבות וברק בעיניים – הוא זה ששוחק את עצמו במהירות.

 

שימו לב, מנוע של מכונית יכול לעבוד זמן רב, אם רק יהיה לו מספיק שמן בין הגלגלים. אולם ברגע שהשמן אוזל – המנוע נשחק תוך כמה שעות ומתקלקל. שמחה והתלהבות הם בדיוק אותו שמן בין הגלגלים החיוני לפעולתו התקינה של המנוע.

אמביציה וחלומות

 

שחיקה נובעת בעיקר ממצבים של ריפיון ואובדן דרך. אנשים שמכניסים לעצמם לראש שהם לא יכולים להגשים את חלומותיהם או למצוא פתרון לבעיותיהם או לנסיבות בהם הם נמצאים – מהססים, מתייאשים, נחלשים, מרימים ידיים ומביאים על עצמם, ממש במו ידיהם, שחיקה וקושי.

 

זכרו, שמחה והתלהבות הם התרופה הטובה ביותר לשחיקה, והשמחה האמיתית ביותר היא השמחה הממלאת את ליבנו ביודענו שנוכל להגשים את כל חלומותינו ואת כל מה שנפשנו יוצאת אליו.

להיזכר בעצמנו מחדש

 

כשאנחנו לא שם – כלומר כשהלב שלנו והמהות שלנו אינם נמצאים היכן שאנו נמצאים ובמה שאנו עושים – אנו הולכים ונשחקים במהירות מסוכנת, מכיוון שאיבדנו את השורש של מעשינו, את הסיבה המניעה אותנו.

 

לכן, אם ברצונכם להימנע משחיקה – הזכירו לעצמכם כל פעם מחדש את החלומות האישיים שלכם – ואל תניחו להם, כי הם מקור ההתלהבות והשמחה שלכם, הם סיבת הסיבות למעשיכם ולקיומכם כאן, הם השמן המרכך המאפשר למנוע הפנימי שלכם להמשיך ולפעול ללא שחיקה.

וטיפ לסיום: שחיקה נובעת מאובדן התקווה להגשים את החלומות האישיים שלנו.

הוסף תגובה