שמאי מקרקעין במרכז

שמאי מקרקעין במרכז

חשיבות שירותיו המקצועיים של השמאי

כאשר אנו רוצים לקנות נכס או למכור אותו או כאשר מדובר בתביעה מול רשויות בתחום של מחירי דירות, חוות הדעת וההערכות יכולות להיות שונות, לכן אסור למהר לפני שבדקנו כל פרט בערך הנכס, ולשם כך יש צורך בשירותיו המקצועיים של השמאי, אך לא רק בתחום זה כי מגוון הבעיות בתחום מורכבות הרבה יותר- הן כוללות גם תשלומי  מיסים, גילו בעיות בנושאי בעלות או לגלות ליקויים שונים הקיימים בדירה וכדומה, כל אלו יכולים לייקר או להוריד את ערך מחיר הדירה ואולי אף לגרום למקרים לא נעימים של ביטול עסקה שאין טעם להשקיע בה.

שמאות מקרקעין במרכז לגלות גם את הבעיות

פעמים רבות רואים נכס ומתלהבים ממנו אך לא רואים את התמונה המלאה או אם יש בעיות במקום, אולי צוו הריסה וכדומה, לכן לשמאי המקרקעין חשיבות רבה כי הוא יכול להתריע על בעיות קיימות בנכס ולתת לכם הערכה מדויקת לגבי בעיות במבנה או לגבי בעיות עתידיות ולכן הוא יוכל לתת את ההערכה האמיתית של שווי הנכס או הדירה לפני רכישה וחתימה על חוזים,  כך הוא יוכל לחסוך ללקוח כסף רב וגם למנוע ממנו כניסה למצבים של עוגמת נפש כי אם מדובר למשל במקום שיש בו צוו הריסה אולי אף הפיצויים שיקבל יהיו אפסיים לעומת ההשקעה בקניית הנכס. לכן חשוב לדעת מה עושה שמאי המקרקעין, מתי יש לפנות אליו וכמובן חשוב לבחור שמאי מקרקעין במרכז מקצועי ומנוסה בלבד.

שמאי מקרקעין במרכז חשיבות תפקיד השמאי

כאשר אנו רואים נכס שיש אליו מתעניינים רבים, כי כנראה מדובר בשטח או בנכס אטרקטיבי ביותר. חשוב תמיד להזמין שמאי מקרקעין במרכז, כי הוא יוכל להעריך את השווי האמיתי של הנכס, כבר היו מקרים בהם אנשים קנו נכס משתלם לכאורה אך לא ידעו מה מתכננים מסביב בתחבורה או במסחר, לכן רק השמאי למעשה יוכל לגלות כל דבר גלוי או נסתר במקום, למשל אם יש במקום שטח שנבנה בצורה לא חוקית, ואז שוויו האמיתי של השטח הוא נמוך הרבה יותר וכמובן בניה בלתי חוקית היא מעשה אסור שהיה גורם לקונה הדירה לפרק את השטח הבלתי חוקי, דבר שהיה עולה לו בנזק כספי רב. לכן לתפקיד השמאי חשיבות רבה כיוון שכל קנייה של שטח, נכס, משרד או דירה יכולה להיות הרבה יותר מורכבת ומסובכת ממה שנראה לנו. לא כל שטח ונכס שנראים לנו מושכים מבחוץ יכולים להתגלות כנכסים ללא בעיות, מצבים שעבוד למשל סכסוכים משפטיים וכל מצב אחר של דירה שערכה האמיתי כלל לא משתווה למה שדורשים. לכן רק באמצעות שמאי איכותי ומהימן נוכל לדעת מה המצב של כל נכס ומה השווי האמיתי של כל דירה, כלומר שמאי המקרקעין הוא כמו חוקר שתפקידו לחקור את מצב הנכס ושווי הנכס.

שמאי מקרקעין עוסק גם במתן חוות דעת שמאית לבית משפט לצרכי כתב הגנה או תביעה. הוא יכול לערוך חוות דעת לבית משפט כאשר זה נחוץ לכתבי הגנה או כתבי תביעה בנושאי מקרקעין ונכסים. ההערכה הזו כמעט תמיד מוצגת על ידי כל צד במשפט בדרך המקובלת על כל הצדדים, ולעיתים לא ניתן לקיים את המשפט ללא חוות הדעת הזו כך שמדובר במסמך משפטי לכל דבר שתפקידו לסייע לבית המשפט להבין את כל העובדות והנתונים הקשורים לנכס. 

לחוות דעת של השמאי לבית המשפט ישנה  חשיבות רבה כי היא עוסקת בהערכת שווי הנכס בשוק בהווה או בעבר, והיא בעלת חשיבות רבה בכל פסקי הדין בנושאי רכוש, עם השפעה רבה על מתן הלוואות או לשם השקעות כלכליות, לכן חוות הדעת מטעם שמאי מקרקעין נחוצה במרבית המקרים בהם הדיון המשפטי קשור לנכסי מקרקעין כמו במקרים של פירוק בין שותפים ובין יורשים, במקרים של בדיקת כדאיות כלכלית, קביעת סכום הנכס בהליכי הוצאה לפועל, בקביעת ערך ציבורי, בפיצויים עקב הפקעת קרקע, בהכרעה במחלוקת בין חברות על פירוק נכסים משותפים, בסכסוכים משפטיים, בתביעות ליקויי בנייה נגד קבלנים, בהשגה להפחתת תשלום מס שבח ועוד. השמאי יכול להתמנות על ידי אחד הצדדים במשפט על מנת לייצג אותם,  או אם הוא שמאי מומחה, הוא יכול להתמנות על ידי בית המשפט. במקרים מסוימים השופטים מבקשים מהשמאי להתייחס למספר נושאים או לאפשרויות חלופיות בהערכת השווי של הנכס או לשם הערכת הזכויות הקיימות בנכס. לאחר מכן לחוות דעתו של השמאי יצורף תצהיר

הוסף תגובה