שמחה טרם זמנה

יש להניח ולקוות כי צהלות השמחה של אנשי הליכוד על נפילת ממשלת בנט הינה בגדר שמחה מוקדמת, יש גם לקוות שהניצחון שחש הליכוד הינו ניצחון פירוס. אם אכן בראש ממשלת מעבר יעמוד יאיר לפיד כפי שזה מסתמן, הרי שלפיד מחזיק ביתרון שיש לראש ממשלה מכהן. הרבה יותר יהיה קשה לנתניהו והליכוד לגבור עליו בבחירות כשהוא בעמדה אשר מעניקה לו שניים שלושה מנדטים יותר מאשר אילו היה מתמודד בבחירות כראש רשימה מן המניין.

כמו בארצות הברית, גם כאן אצלנו לנשיא מכהן יש תמיד יתרון מוקדם על פני מתמודד שהוא פנים חדשות. בדיקה תוכיח שברוב הפעמים ייבחר הנשיא המכהן.

אז מדוע זה לא חל על בנט שהוא בראש השלטון והוא מדשדש סביב אחוז החסימה?

יגידו שזה בגלל שהוא לא נחשב לראש ממשלה לגיטימי עם שישה מנדטים בקושי, ונטו חמישה או ארבעה לאחר סדרת העזיבות של אנשיו לסיעה.

אבל טיעון חזק יותר הוא בהיותו דמות אפרורית אשר לא עוברת מסך, קירח ולא כריזמטי – ניגוד משווה ליאיר לפיד.

לפיד הוא דמות של מגיש טלויזיה מבריק ומדליק, שופע שיער, יפה הבלורית והטואר הוא בהחלט יריב קשה לנתניהו, אשר נחשב דווקא לאחד שהמסך אוהב אותו.

אבל נתניהו קיבל את היריב הכי קשה אותו יכל לקבל, ועוד כשהוא צריך להתמודד עם יריב אשר עומד בראש ממשלת מעבר, זה שיקבל את פניו של נשיא ארצות הברית, ויפגוש אישים גדולי עולם. כמו כן בודאי ירבה להיפגש עם מנהיגי מדינות המפרץ ומדינות אפריקה אשר יחתמו איתו על הסכמי שלום עם ישראל.

יש לנתניהו בעיה שכמו אפה של קליאופטרה, שהיה לו השפעה משמעותית על מהלך ההיסטוריה, השיער הוא ההופעה הישראלית של לפיד מול האמריקניזציה של נתניהו ישנם כל הסיכויים שנתניהו הולך להפסיד וחוזר לקיסריה.

אפשר להוסיף כמובן שנבואות ניתנו לשוטים, זה מה שקורה מאז חורבן בית המקדש, אבל אם בכל זאת התסריט שיובא להם יתממש נוכל להגיד "ברוך שפטרנו מעונשו של זה ומעונשה של זו (התרנגולת הצווחנית)" וגם הבן שלא ממש מייצג את רוח הקודש.

במקום זה נקבל אשת ראש ממשלה מקסימה, שפויה, ליהי שמה שתתן לבעלה חופש פעולה וגיבוי ולא תכפות אותו ותהפוך אותו לברווז צולע. אם אכן כל זה יתממש הרי שהגענו לפרק השיא בסיפור עלייתו המטאורית של יאיר לפיד תוך פחות מעשר שנים, מכיסאו של מגיש הטלויזיה לתפקיד הראשון במעלה בשלטון בישראל. לו יהי!

הוסף תגובה