שמן זית לחיים בריאים

רבות מדובר על נפלאות שמן הזית אך מה בעצם הוא עושה לגוף שלנו? במאמר זה נפרט על איכויות שמן הזית, כיצד שומרים עליו וכיצד הוא יכול לעזור לנו לחיות טוב יותר. כמובן, שאנו מברים אך ורק על שמן הזית מארץ הקודש שנחשב לאחד מהשמנים האיכותיים הקיימים היום בעולם.

בריאות

שמן זית יכול לתת לעור שלנו גמישות, רעננות ולחות באמצעות המרכיבים של השמן אשר נספג בעור ובעזרת מאות הויטמנים שהוא מכיל. ידוע כי ישנם עשרות סוגים של סבונים המכילים שמן זית באחוזים שונים כדי שאנו, הצרכנים נוכל להזין את העור שלנו בויטמנים שהוא מכיל. הסבון הידוע ביותר שידוע לנו הוא הסבון של סבתא ג'מילה מפקיעין אשר מופץ על-ידה בכל רחבי העולם ונמכר בסכומים של 80$ אמריקאי בבתי מרקחת ובתי כלבו אשר מתמחים בטיפוח ויופי.

אחת הסגולות הידועות של שמן זית הוא איזון לחץ הדם בגוף, הורדת כולסטרול רע ומניעת התקפי לב. רבים מהמחקרים מראים כי שמן הזית מוסיף לטיפול התרופתי המערבי לבעיות בלחץ דם. תכונה נוספת היא היכולת שלו לעזור בהתקררות ונזלת. רבים האנשים אשר מטפטפים שמן זית לנחיריים וטוענים כי זה הדבר שהכי עוזר להם.

 

טיפוח ויופי

מכיוון ששמן הזית מכיל כמות גדולה מאוד של ויטמין E, נשים משתמשות במריחה של שמן זית על השפתיים בכדי למנוע יובש והזנה של ויטמינים לשפתיים. בנוסף, אם קיימת בעיה של שיניים צהובות מניקוטין, ניתן לנקות אותם בעזרת תערובת מימית של מלח, שמן זית וסודה לשתייה. הדבר עוזר בהחלט באם מבצעים את הפעולה אחת לשבוע למשך חודש. הטיפול הזה יכול לחסוך לכם אלפי שקלים בהלבנת שיניים וביקורים יקרים אצל רופא השיניים שלכם.

כמו כל שמן, גם שמן הזית יכול להזין את השיער והקרקפת. יש הטוענים כי מריחה ועיסוי של הקרפקפת בשמן זית יכולה למנוע קשקשים ולהחליף את השמפו הנודע למניעת קשקשים בשיער. טיפול נוסף הוא מניעת נשירת שיער. גם אם אין לכם בעיה של נשירת שיער, רצוי למנוע אותה על ידי מריחה של שמן זית על הקרקפת מדי תקופה.

סלטים וטיגון

השימוש בשמן זית לטיגון הוא מורכב, מכיוון ששמן הזית מתחיל להשחיר ולהישרף בטמפרטורה נמוכה יחסית, רצוי ומומלץ להקפיד שהשמן לא יישרף. אנחנו כמובן ממליצים לא להשתמש בשמן זית כאשר אנו צריכים לטגן בשמן עמוק גם עקב היותו יקר יחסית לשמן חמניות או שמן קנולה אלא גם בגלל טמפרטורת השריפה הנמוכה שיש לו.

שימוש בתיבול לסלטים הוא פשוט יותר. ישנם סוגים רבים של שמן זית – כבדים, עדינים, בעלי ארומה חזקה, חמיצות שונה וסוגי כבישה שונים. מומלץ להשתמש בשמן זית לתיבול בזנים עדינים אשר לא יהיו דומיננטיים בסלט שלכם. ככל שמורכבות הזמן תהיה גדולה יותר ככה תרגישו אותו יותר וייתכן כי אף טעמו ישתלט על מרכיבי הסלט שלכם.

דתיות

שמן זית מוזכר מאות פעמים הן בתנ"ך והן בברית החדשה. שמן זית מארץ הקודש או כפי שהוא  נקרא ע" המאמינים –  holy land Olive Oil הוא פופולארי מאוד בבתי מאמינים קתולים בכל רחבי העולם בדגש על יבשת דרום אמריקה אשר אחוז המאמינים הקתולים שם גבוה מאוד.

 

הוסף תגובה