שמן זית – מימי התנ"ך ועד ימינו

שמן זית הינו שמן הידוע בסגולותיו הרבות לריפוי, קוסמטיקה וטעמים ייחודיים מאז ימי התנ"ך, ועד העידן המודרני. בעבר, היו משתמשים כך עם שמן זית אורגני, שמן זית שגודל במטעי זיתים בשיטת גידול טבעית, ללא חומרי ריסוס והדברה.

שמן זית כסמל למעמד הגבוה

שמן זית הוא השמן שבו נמשחו המלכים בימי התנ"ך, בתקופה בה השמן היווה סמל נוסף למעמד גבוה ועושר רב. שמן זית נחשב לנוזל יקר ערך ומשיחת ראש המלכים בו הראתה על חשיבות המעמד והכיסא.

כיום, נחשב שמן זית אורגני זך שאינו מזוכך, לשמן איכותי המעשיר את טעמם של המאכלים הרבים ומשמש לריפוי וקוסמטיקה במגוון רחב של בעיות ואפשרויות. אנשים הקונים שמן זית איכותי ומשתמשים בו, ואינם מתפשרים על שמן זית מעורבב עם שמנים צמחיים מחוממים ומזוככים, נהנים משפע העולמות, ולעיתים בעלי אמצעים לשם כך, או שזהו אחד הדברים שנמצאים גבוה בסדר העדיפות שלהם.

סגולות ריפוי של שמן זית

סגולות הריפוי של שמן הזית הינם רבות, ובין השאר, הוא מפחית את רמות הכולסטרול הרע הגבוהות בגוף, מונע מחלות לב וכלי דם, מונע את הזדקנות העור ומגמיש ומחייה אותו, ואף מונע התפתחות או החמרה של גידולים סרטניים.

סגולות הריפוי היו ידועות מאז ומעולם ברחבי העולם העתיק, וגם אם לא עמדו על העובדות המדעיות המצדיקות את הפעולה של שמן זית טוב בשטח, היו התוצאות על פני האנשים מראות מעבר לכל ספק, כי מדובר בכוכב על בריאותי.

סגולות הריפוי וההשפעות הקוסמטיות של שמן זית אורגני על פני העור נלקחו בחשבון כששימשו בהרמונות הנשים של המלכים, מהרמון המלך אחשוורוש ועד הרמון המלך שלמה ואלף נשותיו. השמן שימש אף במרקחות ריפוי שונות בימי הרמב"ם, וכיום, מוצע על פי מטפלים רבים וידועי שם, לפתוח את הבוקר בכוס מים פושרים, חצי לימון סחוט וכף של שמן זית. בדרך זו תוקל העיכוליות, ויגבר הצורך ליציאה, מיצי המרה יזרמו אל הקיבה ויהיה שיפור בעיכול שיביא להקלה בפירוק שומנים, והגברת הכולסטרול הטוב בעורקים, מה שיפחית את מאזן השומנים בדם.

הוסף תגובה