תביעת הדיבה נגד יגאל סרנה על ידי הזוג נתניהו.

תביעת הדיבה נגד יגאל סרנה על ידי הזוג נתניהו.

השאלה אם אכן האירוע לפיו נזרק נתניהו מרכב השרד שלו במהלך ויכוח בניהם היא לא האם הסיפור אמיתי או שקרי. השאלה היא האם ניתן להעלות על הדעת אירוע שכזה או לא.

"אשת הקיסר צריכה להיות מעל לכל ספק". מקור הביטוי הוא בהיסטוריה של רומי כשיוליוס קיסר התגרש מאשתו בעקבות רינונים שהיא בוגדת בו, כאשר בהתחלה טען, שהוא מאמין בנאמנות אשתו. את גירושיו הוא הסביר שאשת הקיסר כאמור צריכה להיות מעל לכל ספק, בלי קשר אם היה אמת או לא במה שנאמר על אשתו.

הבעיה של הזוג נתניהו היא שלאשת נתניהו יש היסטוריה סדרתית של התנהגויות לא תקניות בלשון המעטה. הדבר בא לידי ביטוי בצרחות מתועדות בהתנהגות של איבוד עשתונות דברים אשר מתועדים בצורה אמינה בתקשורת.

בכתבת תחקיר של "ידיעות אחרונות" משנת 2009 בכתבת ענק מתוארת שרה נתניהו כאישה לא מאוזנת שעושה ואומרת דברים שלא יאמנו. מעולם לא הוגשה תביעת דיבה נגד העיתון בגין תחקיר זה. היא מתוארת שם כדמות דמונית שזורקת נעליים על עובדת מסכנה בטענה של צחצחה אותם כראוי מבחינת הגברת. כן, היא דורשת שיקראו לה "הגברת", ולא כמו נאווה ברק הדהימה שאמרה בפליאה לאנשי הביטחון שפנו אליה "גברת ראש הממשלה", "קוראים לי נאווה"!

אף אשת ראש ממשלה הייתה מעורבת ולו במעט בענייני בעלה שצריך לקבל את ההחלטות הנכונות ובמצב שכזה יש ספק גדול אם הוא מקבל את ההחלטות הנכונות, ובמצב דברים שכזה הוא נחשב לברווז צולע.

באותו תחקיר גם מובא הסיפור שדורשת שעובדי המעון יאכלו תחילה את המזון שהיא אוכלת מחשש להרעלה. בתחקיר גם מובא הסיפור של התנפלותה על דן שילון לאחר בתוכנית "המעגל" "העזה" עופרה חזה לגעת בזרועה בעלה בעת ביצוע שיר משותף.

כל הדברים האלה הם רק פסיק קטן מעלליה של ה"גברת". "ידיעות אחרונות" לא היה מעז לפרסם תחקיר מאין זה בלי לבדוק את הדברים לאישורם. כאמור, גם מעולם לא נתבע העיתון בגין כתבת תחקיר זו.

עכשיו נחזור לפרשת יגאל סרנה שטוען שהוא בטוח בפרשת הרכב השרד באותו לילה, ונמנע לציין את המקור שמסר לו את המידע עקב שמירת סודיות עיתונאית.

אגב הסכום אשר קיבל הזוג נתניהו עבור התביעה נגד העיתונאי סרנה הוא כ 100,000 ש"ח ואפשר לומר כי סרנה יצא בזול מהעניין, בעוד הזוג נתניהו הקמצני ורודף הממון היה רוצה לגרוף מהסכום הזה קופה הרבה יותר משמעותית, שכן הכסף אצלם הוא מעל הכל.

הרי מן המפורסמות שלנתניהו אין ארנק ואין כרטיס אשראי ותמיד משהו בסביבה ישלם ויממן אותו ואת משפחתו. ומה עם הקשר הסימביוטי שלו עם המיליונרים שהוא חוסה בצילם במסגרת הקשר הון – שלטון. והתביעות נגדו בגין שלושת תיקי האלפים על שוחד, מרמה, והפרת אמונים? איך זה שהכל נידבק בו ומה עם הצוללות? הרי ראש הממשלה צריך להיות מעל לכל ספק!

נסיים למרות שעוד יש הרבה מה לכתוב על הזוג ה"מלאכותי" במשפט שאמרה שרה נתניהו בטלפון : " ביבי גדול על המדינה. אם ביבי לא ראש ממשלה שהמדינה תישרף!" שרה נתניהו לא הכחישה שאמרה זאת אלא רק התנצלה לכאורה. לא משנה ההתנצלות הנזק כבר נגרם והוא נותר חקוק בפי קול.

אז נכון שמתחילים להתגעגע לליהי לפיד?

הוסף תגובה