תהליך של שינוי

                                  תהליך של שינוי

 אני מניח שאם לפני שנה היה אומר אדם שאני אנסה לאמן אנשים לזוגיות טובה הייתי מציע לו לעבור בדיקה נפשית מהירה. אם לפני שנה היה אומר לי אדם שאדע להבחין בין עיקר לתפל בזוגיות שונה , הייתי ממליץ לו לעבור בדיקת שפיות אצל הרופא הקרוב.מסתבר שדברים קורים לנו.לעתים, מבלי שנרגיש.לעתים מתוך בחירה, לעתים מתוך כפיה ולעתים כתהליך שאין לך עליו שליטה,בהמשך אתה מתעשת ובסיומו של אותו הליך אתה כבר יודע מה אתה רוצה ומי אתה מול האחרים.אך חשוב יותר מי אתה מול עצמך.

 עברתי תהליך כזה.תהליך של שינוי.שינוי בחשיבה, שינוי בהתנהגות, שינוי בהתייחסות,שינוי באני שבי.שינוי גדול.להבדיל מאחרים אני מודע לתחילת השינוי.יודע ,כפי שידעתי אז מתי הוא התחיל.זוכר כמעט כל דקה מאותו יום גורלי עבורי.אותו יום שבו הבנתי היכן אני והיכן איני רוצה להיות.יום שבו גיבשתי את חלקיקי האני שלי, אספתי את שאריות האני שלי ופעלתי לשינוי.

 

 שינוי אינו קל בלשון המעטה.הוא קשה, הוא דורש ממך את היכולת להביט אחורה ולא בזעם.להביט, להבין, לשאוף קדימה ולהתחיל בשינוי איטי וכואב עד אימה במציאות הקיימת.אין שינוי ללא כאב, אין שינוי ללא חרטות, אין שינוי ללא נסיגות, אין שינוי קל וברור.אין שינוי שנמשך 90 דקות כמו בסרט אמריקאי טוב.

 השינוי חל בתוך עצמך.אתה נדרש לחשיבה שונה, תבניות התנהגות שחלקן מוזר לך, שינוי תודעתי, ריסוק אמיתות שלאורם חיית במשך כל חייך.התמודדות אמיתית עם "השדים" שבתוכך, עם החרדות, הפחדים, התסכולים.יכולת להבין שנוצחת במאבק הזה.יכולת להרפות ולתת לעצמך להסתגל למצב החדש שהוא בלתי מוכר, אינו נותן את האפשרות הכל כך קלה לבריחה.מצב מחייב של היותך אתה ורק אתה.

 איני יכול לתאר כאן את הכאב שעברתי.זה היה כאב ללא מזור.כאב שאין לו תרופה.זה אינו כאב גופני או נפשי.זה כאב של עצמך על עצמך.כאב שחייבים לעבור כדי שישמש לך תמרור אזהרה.

 תמרור ענק ואור אדום בוהק.

זהו  שינוי של עצמך, אינו תלוי באף אדם .לא בגבר ולא באישה .זה השינוי שאם עברת אותו , ללא קיצורי דרך, תהיה במקום אחר טוב יותר.

 זה יהיה הזמן הנכון לזוגיות. אני שם עכשיו.

ד"ר אבי זלבה

הוסף תגובה