תזונה והכנה להריון – כיצד להכין את גופך להריון בריא יותר?

הכנת הגוף להיריון מבחינת תזונה, הכרחית עבור כל אישה. בהריון מדובר ב-9 חודשים שכל יום שבהם הוא חשוב וחיוני להתפתחות העובר, לכן, אם את מתכננת הריון, הכיני את גופך בשלב כמה שיותר מוקדם.

הכנת הגוף להריון באמצעות תוספי מזון

רצוי לבדוק באמצעות בדיקת דם, אילו חוסרים יש להשלים באמצעות תזונה או תוספים. למשל, חומצה פולית. היעדר מאגרים של חומצה פולית עלול לפגוע משמעותית בעובר ולכן, המלצת משרד הבריאות היא שכל אישה מגיל 20 תיטול חומצה פולית באופן קבוע וכמובן במסגרת הכנת הגוף להריון.

הכנת הגוף להריון על-ידי שיפור התזונה

עוד תוסף תזונה חשוב במסגרת הכנת הגוף להריון הוא יוד. לפי המלצת משרד הבריאות, יש ליטול יוד במינון של 250-150 מיקרוגרם ליום, לפחות חודש לפני ההיריון ועדיף לפני. כמו במקרה של חומצה פולית, ההמלצה היא להמשיך ליטול את היוד באופן קבוע, גם בזמן ההיריון.

תזונה בריאה ומאוזנת היא כזו הכוללת את כל אבות המזון ומבוססת על רכיבים בריאים המכילים ויטמינים, מינרלים, חלבון, סידן וכדומה. באופן כללי, מוטב להימנע ממזון מעובד, סוכרים, שומן טראנס ורכיבים מזיקים נוספים אך כשמדובר בנושא של הכנת הגוף להריון, זה חשוב במיוחד.

בזמן ההיריון גוף האישה צריך לשאת בהצלחה עובר אדם – תהליך שחשוב להגיע אליו בריאה. התחילי בשיפור התזונה שלך, יחד עם תוספי מזון, כבר מעכשיו ובמידת הצורך התייעצי עם תזונאי מוסמך שיבנה לך תפריט במסגרת הכנת הגוף להריון.

, כבר מעכשיו ובמידת הצורך התייעצי עם תזונאי מוסמך שיבנה לך תפריט במסגרת הכנת הגוף להריון.

הכנת הגוף להריון עם פעילות גופנית

ככל שתשקיעי בפעילות גופנית, הכנת הגוף להריון תהיה יעילה יותר. להגיע להריון עם שרירים גמישים וחזקים, עצמות בריאות וכושר סבילות גבוה, יסייע לך גם בחודשים המוקדמים וגם בשלבים מאוחרים יותר, בהם העובר יהיה גדול יחסית, הגוף יתמלא נוזלים וכדומה.

שמירה על תזונה נכונה יחד עם פעילות גופנית יכולה גם להביא לירידה מתונה במשקל וכך תגיעי להריון עם תחושה קלילה ובריאה יותר ולא עם עומס של משקל גוף משלך שיוסיף לקושי בחודשים האחרונים והמאתגרים של ההיריון.

המאמר נכתב בשיתוף ד"ר משה רויבורט, גינקולוג בכיר, מומחה לבעיות פריון וטיפולי פוריות,
עובד כרופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית במרכז רפואי רבין (בילינסון), מקבל מטופלות באופן פרטי במרפאתו שבפתח תקווה וברמת החייל וכן מטופלות של קופות החולים כללית, מכבי ולאומית.

הוסף תגובה