תערוכת קונספט- אלמנט שיווקי חדש

 זה הזמן לתערוכה

הזמן הוא הזמן של אחרי (המלחמה) ולפני (פורים, פסח), וזה הזמן להתחיל ולשווק במרץ, להציג ולצאת מהקונכיה.

זה הזמן לתערוכה!

 

ודוקא עכשיו, כי אם ניוותר במלנכוליות הפאטליסטית של "יש מיתון ומלחמה", לא נשיג לעולם את יעדינו. אבל, אם תערוכה בתקופה זו, אז לא באופן קונסרבטיבי, אלא כזו שתוביל למכירות מחד למיתוג והכרת שם האומן ומאידך, תיצור המשכיות גם לאחר נעילת הדלת.

איך עושים זאת?

בתערוכת קונספט, כזו הכוללת את כל האלמנטים ולא רק חלל,מקום, הזמנות ותפילה בלב שיכנס מישהו ויקנה.

תערוכת קונספט

 

כמי שמתמחה ביחסי ציבור לאמנים, יצרתי קשרים עם מיטב בעלי המקצוע בתחום, אוצרים , בעלי גלריות ומקומות ייחודיים בעלי גוון אמנותי  ובנינו קונספט הכולל תערוכה אלגנטית ואיכותית לצד  פעילות שיווקית של יחסי ציבור שתביא לחשיפת התערוכה מאידך ולהמשך התהליך גם לאחריה.

המכירות המיוחלות, לא תמיד מגיעות במסגרת התערוכה, ואמנם שם האמן מקבל ביטוי בדלת אמותיה של הגלריה, אך כל עוד זה נותר בין הקירות, אין אפקט משמעותי לתערוכה.

תערוכת הקונספט, מלווה את האומן גם אחרי ויוצרת באז תקשורתי לקראת, במהלך ואחרי התערוכה. רק כך ניתן לנצל באמת את קירות הגלריות ולהביא את שם היצירות למרחוק ואיתם את  הקונים הפוטנציאלים

מהי בעצם תערוכת קונספט?

תערוכת קונספט, הינה תערוכה שראשית משחררת את האמן מההפקה עצמה. היא כוללת מקום, הזמנות, אוצרות, לוגיסטיקה, יחסי ציבור לפני ואחרי וליווי צמוד של האמן גם אחרי התערוכה.

תערוכת הקונספט, כוללת סיפור-נושא סביב התערוכה שיגובש כבר בהתחלה ואיתו נצא לתקשורת. בנוסף ובמידת הענין נוכל להוסיף פעילות  לצד היצירות, כגון פעילות אומנותית, מופע וכו'.

בתערוכת הקונספט, יחסי הציבור מתמקדים לא רק ביצירות המוצגות בזמן נתון אלא גם באמן עצמו כאשר המטרה היא חשיפה תקשורתית כוללת ולא רק במדורי הכרוניקה "לקראת תערוכה". המטרה היא לא רק מוזמנים שיגיעו ויתרשמו, אלא ניצול התערוכה לפעילות שיווקית של אחרי.

המקום

הרעיון סביב תערוכת הקונספט הינו שיווקי  בעיקרו, ולא מתייחס רק ללוגיסטיקה של אילו יצירות ומה זוית התליה, ולכן המקום צריך להיות כזה שתהיה בו תנועת אנשים קבועה גם בלי  קשר למועד פתיחת התערוכה. מקום מכובד, אלגנטי, המתקשר לאמנות אך לא רק, כי אם פותח את הדלת גם לקהל מזדמן וחדש.

שיווק-שיווק-שיווק

תערוכת קונספט כוללת את הכל, החל משכירות חלל, אסטרטגיה שיווקית, יחסי ציבור לפני ואחרי (כתבות אייטמים ופעילות שיווקית), אוצרות מקצועית, לוגיסטיקה, הזמנות איכותיות, הזמנת עיתונאים, אוצרים ואספנים, וכתיבת פרופיל אמנותי .

למעשה האומן מפקיד את חלומו בידי מפיקי התערוכה ומשתמש בה כאקט שיווקי נטו.  

אם נקביל לרגע תערוכה – לחתונה למשל, אז הרעיון הוא לא רק לבחור פרחים, שמלה ותקליטן לקראת היום הגדול אלא להתכונן גם לחיים של אחרי, שהם למעשה המהות של החתונה ולפעמים קצת שוכחים מזה.

תערוכת קונספט ההתמקדות היא לא רק בערב הפתיחה, אלא בפעילות השיווקית של לפני ואחרי עד התוצאות המיוחלות.

והכי חשוב, אמנם "היצירה מדברת בעד עצמה", אבל אף אחד לא ישמע את קולה אם לא ידעו על קיומה…

בהצלחה….

                                                                                                        

הוסף תגובה