מוזיקה ישראלית בשנות התשעים

אנשים רבים מתעניינים במוזיקה ומעוניינים לקבל מידע על הופעות, אמנים וחדשות בנושא. אתר שירונט הוא פורטל המוקדש למוזיקה ומציע מידע רב למתעניינים בנושא. ניתן למצוא באתר מילות שירים, לוח הופעות מעודכן וכן חדשות מעולם המוזיקה. בנוסף מציע אתר שירונט גם פורומים המהווים במה מתאימה לשיחות ודיונים בנושאי מוסיקה.

 שנות התשעים היו שנים של שינוי בישראל. בשנים אלה ההתפתחויות הטכנולוגיות ותרבות הצריכה הביאו ליצירתה של מציאות שונה, במציאות זו למוזיקה היה תפקיד משמעותי ביותר. בתחילת שנות התשעים החלו להתפרסם כוכבים חדשים בעולם המוזיקה בהם אביב גפן, זקני צפת, איפה הילד ומופע הארנבות של דוקטור קספר. אמני מוזיקה ישראלית אלה יצרו מוזיקה רועשת שהתבססה על גיטרות חשמליות, בהשפעת ז'אנר הרוק האלטרנטיבי אשר התפתח בחו"ל. אמני מוסיקה ישראלית אלה זכו לפופולאריות רבה, במיוחד בזכות מועדון המוזיקה החיה המיתולוגי -"רוקסן".

 במקביל להופעת אמני מוסיקה ישראלית אלה, פעלו בארץ גם להקות ששילבו סגנונות מוזיקה שונים. להקת אתניקס שילבה סגנון אלקטרוני ואתני ולהקת טיפקס שילבה רוק ישראלי ומוזיקה אתנית. בשנות התשעים בלט סגנון נוסף אשר זכה לפופולאריות והוא המוזיקה המזרחית. המוזיקה המזרחית פעלה במחתרת שנים רבות עד לפריצתה למיינסטרים, בתהליך שהחל עוד בשנות השמונים. סגנון המוזיקה המזרחית היה לאחד מסגנונות המוזיקה המושמעים ביותר בארץ בשנות התשעים בזכות זמרים כמו אייל גולן ושרית חדד אשר התפרסמו לאחר שיתוף פעולה עם להקת אתניקס ולהקת טיפקס. ניתן למצוא מידע על אמני מוזיקה ישראלית אלה באתר שירונט.

 

 בשנת 1995 הושפעה המוזיקה הישראלית באופן קשה והחברה הישראלית גם היא משני אירועים. בחודש מאי של אותה שנה נמחצו למוות שלושה בני נוער בהופעה של להקת משינה בפסטיבל ערד. הופעה זו הייתה אמורה לחתום את סיבוב הופעות הפרידה של משינה. בנובמבר של אותה השנה נרצח ראש הממשלה דאז, יצחק רבין. אירוע זה השפיע באופן עמוק על החברה בישראל ורבים חשים כי זה היה גם רגע שהשפיע באופן משמעותי על המוזיקה בארץ. התחושה הייתה כי הדיסטורשן של חיי היום יום לא השאיר מקום לדיסטורשן של הרוק שהלך ונעלם לטובת המוזיקה הרגועה והשקטה יותר שכבשה את הרדיו.

 בשנות התשעים התחזקו הטלוויזיה בכבלים והאינטרנט ועם התחזקותם, הצליחו סגנונות מוזיקה נוספים להיכנס אל הזרם המרכזי. להקת היהודים הצליחה לצבור קהל מעריצים למוזיקת הרוק הכבד שניגנה, זאת בלי מערך יחסי ציבור. באתר שירונט ניתן למצוא מידע על הלהקה. עוד בלטו בתקופה הזו גם להקות כמו הדג נחש ושב"ק ס' אשר הוכיחו כי ניתן לעשות היפ הופ בעברית.

 במקביל להתרחשויות אלה, סצנת המוזיקה האלקטרונית החלה להתחזק בארץ. אמני טראנס מישראל הופיעו מול אלפים בעולם והרכבים כמו אסטרל פרוג'קשן ואינפקטד מאשרום זכו להצלחה יוצאת דופן. גם סגנונות מוסיקה אלקטרונית אחרים כמו טכנו והאוס צברו פופולאריות רבה, זאת במיוחד בזכות סצנת המועדונים המקומית והמועדונים שהובילו אותה בראשיתה- האומן 17 בירושלים ואלנבי 58 בתל אביב.

 אתר שירונט הינו פורטל מוזיקה מוביל המציע מילות שירים בעברית ובאנגלית, חדשות בתחום המוסיקה, לוח הופעות וביקורות. בנוסף כולל האתר פורומים למעוניינים לדון בנושאים שונים בתחום המוסיקה.

הוסף תגובה