מה לשאול בפגישה עם צלם חתונות?

צילום חתונה הוא תחום מורכב ביותר, וישנם דברים שחלקינו לא מבינים בהם.
לכן כדאי לשאול את הצלם מס' שאלות חשובות:

  1. ציוד גיבוי – תוודאו שצלם החתונה שלכם מחזיק בזמן האירוע ובצילומי החוץ מצלמת סטילס ומצלמת וידאו נוספת, למקרה של תקלה בציוד.
    כיום גם רוב המצלמות מצלמות סימולטני, כלומר, על שני כרטיסים בו זמנית למקרה שכרטיס אחד "נדפק" בזמן העבודה, החומר עדיין קיים על הכרטיס הנוסף.
  2. חיבור לסאונד אלחוטי – וודאו שצלם הוידאו מתחבר באמצעות משדרים אלחוטיים ישירות לתקליטן על מנת להקליט סאונד באיכות גבוהה.
  3. HD  – כיום צילום HD  בפורמט רחב 16:9 נכנס כסטנדרט, שלא ימכרו לכם סיפורים על ה"איכויות" של המצלמות הישנות. זה היה נכון בעבר. כיום אל תתפשרו!
  4. תאורה חיצונית (פלאשים) – וודאו כי צלם החתונה עובד עם פלאשים חיצוניים. ישנם צלמים שעושים עבודה נהדרת באמצעות תאורה טבעית (שמש) אך בשעות הערב (תמונות שקיעה וכדומה) חייבים תאורה חיצונית. 
     
  5. מי הצלמים? – חשוב מאוד לדעת מראש מי הצלמים שמגיעים לצלם את האירוע ולראות עבודות ספציפיות של אותו צלם חתונות שמגיע. זה שראיתם בסטודיו אלבום חתונה עם תמונות מהממות אין זה אומר שכל הצלמים שעובדים בסטודיו יפיקו את אותה עבודה.
  6. הגבלת זמן / תמונות – וודאו שאין הגבלת זמן עבור צילום חתונה, וגם לא הגבלה בכמות התמונות.
  7. נסיון – אם שכרתם את שירותו של סטודיו ותיק בתחום – לא בהכרח אומר שתקבלו עבודה טובה. העבודה תיקבע עפ"י רמת הצלם המועסק ע"י הסטודיו ולא ע"י השם או המוניטין שצבר הסטודיו. אם זאת, ודאו שאתם לא לוקחים צלם מתחיל ותתחקרו אותו קצת כדי לדעת מהי רמת ההבנה שלו בתחום.
  8. צילומי חוץ – וודאו שהצלם מכיר מקומות רבים לצילומים באיזור הסלון או האולם, אי הכרה של מקומות יגרום לבזבוז זמן חשוב ביום האירוע.
  9. תוודאו שלא מגיע לצילומי החוץ צלם אחד שעושה גם וידאו וגם סטילס – כי העבודה תראה בהתאם. רצוי שיהיה בניפרד גם צלם סטילס וגם צלם וידאו.
  10. תיקונים – וודאו שמגיעים לכם תיקונים לסרט הוידאו ולעיצוב האלבום ללא תוספות תשלום, או לפחות במחירים סבירים, לפי המוסכם ביניכם.

זיכרו, סרט הוידאו ואלבום התמונות אלו המזכרות היחידות שישארו לכם מיום החתונה, והן ילוו אתכם כל החיים, אל תתפשרו!

הוסף תגובה