כל מה שחשוב לדעת על השתלות שיניים

כל מה שחשוב לדעת על השתלות שיניים

השתלות שיניים הפכו לטיפול פופולארי בשנים האחרונות, מסיבות מגוונות: הסיבה המרכזית היא שלרוב האנשים יש לפחות שן אחת או כמה שיניים פגומות או חסרות, והשתלת שיניים באמצעות שתלים דנטליים מחזקת את השיניים ומקבעות אותן לפה למשך זמן רב. בנוסף, במרפאות השיניים שמים את הדגש על המראה הטבעי של השתלים, על מנת שצופים מן הצד לא יוכלו להבחין בינן לבין השיניים הרגילות, פלוס נוסף מהכיוון האסתטי. בעבר, לפני שהומצאו השתלות שיניים, ניתן היה לשים שן תותבת או גשר על השיניים הקיימות, אך כיום עם התפתחות הטכנולוגיה טיפולי השתלות שיניים אפקטיביים ומחזיקים מעמד לזמן רב יותר.

באילו מקרים מומלצת השתלת שיניים?

  • שיניים חסרות בעקבות תאונה, עקירה או גיל מבוגר – בביצוע השתלת שיניים אין צורך לפגוע בשיניים הטבעיות,  ניתן להוסיף שיניים חסרות באמצעות פעולה כירורגית קלה.
  • ·         שיניים פגומות- לאחר עקירת השן, מתבצעת השתלת שיניים במהירות ותורמת למראה האסתטי
  • ייצוב שיניים תותבות- מטופלים רבים סובלים משיניהן התותבות, הגורמות לתחושת אי יציבות במבנה הלסת או פצעים ברקמות. כדי לייצב שיניים תותבות, ניתן להשתיל מספר שתלים מלאכותיים בלסת.

בנוסף, כדאי לדעת שההשתלה לא באה אך ורק לפתור בעיות אסתטיות, אלא גם בעיות בריאותיות שונות. שיניים שנשרו או נפלו מסיבה זו או אחרת, חושפות את החניכיים והלסת לפגיעות שונות.

מקסימום תוצאות מינימום סיכונים

במרפאות שיניים מתקדמות מקפידים על השתלת שיניים, ללא סיכונים כלל. יתרון זה מתאפשר הודות למכשיר חדש להשתלות שיניים : PiezoSurgery, הנמצא לרוב בבתי חולים ולא במרפאות פרטיות. המכשיר נמצא בשימוש בחלק מהמרפאות בישראל, ומאפשר לצוות הרפואי דיוק יוצא מן הכלל בהשתלה, ומינימום נזק באזורים הרגישים. כיצד? אחד מהשלבים הראשוניים בהשתלת השיניים הוא קדיחת חור קטן במקום ההשתלה, בחור זה יונח לאחר מכן השתל. מאוחר יותר, על גבי השתל ניתן יהיה להניח את השן החדשה. בגאוניותה הרבה, יודעת להבחין המקדחה בעצם ובעצבים, ברקמות ובכלי הדם, וכך היא קודחת אך ורק בעצם עצמה ללא קרבה כלשהי למקומות הרגישים. לכן, הסיכוי שיפגעו אזורים עצביים הוא קטן מאוד, ובהתאם לכך הכאבים ואי הנוחות גם הם יהיו מינימליים.

הוסף תגובה