האם הישראלים עוברים לקנות באינטרנט?

קהל הצרכנים באינטרנט הולך וגדל באופן עקבי. הצרכן בתחילת המאה ה-21 בוחר לבצע קניות בעזרת הטכנולוגיה שלרשותו. צרכנים רבים ברחבי העולם בוחרים לקנות באינטרנט בשל הנגישות, הנוחות והחיסכון הכספי שמציעות קניות באינטרנט.

לפי סקרים, כמעט בכל בית בישראל נמצא מחשב המחובר לרשת. בהתאם לכך, בשנים האחרונות גדל מספר הגולשים הישראליים המבצעים קניות באינטרנט.  עם כמעט מיליון קונים בשנה, שוק הקניות באינטרנט בישראל מגלגל מחזור שנתי של למעלה ממיליארד ש"ח. בשל העניין הרב שמגלים צרכנים בשוק הקניות המקוונות התחרות בין היצרנים השונים מתחזקת. תופעה זאת פועלת לטובת הצרכן והופכת את הקניות באינטרנט ליותר ויותר משתלמות. חנויות מקוונות משקיעות מאמצים רבים להגיע לכמה שיותר גולשים ולהציע להם מוצר איכותי במחיר שווה לכל כיס.

קניות באינטרנט בישראל – תחילתו של רומן

קניות באינטרנט בישראל החלו מאוחר יחסית בהשוואה לשוק הבינלאומי. חנויות מקוונות ישראליות החלו למכור את מרכולתן בסוף שנות ה-90. בשנים הראשונות לפעילותם של עסקים מקוונים בישראל, הצרכן הישראלי הגיב בהססנות ובחשדנות. עם זאת, עסקים באינטרנט זכו להצלחה באותה תקופה מכיוון שמספר הספקים באינטרנט היה יחסית קטן.

קצת יותר מעשר שנים מאוחר יותר, ניתן לומר כי חלה מהפכה של ממש. ברגע שקניות באינטרנט החלו לזכות באמונו של הצרכן הישראלי פני הדברים השתנו לחלוטין. כיום התחרות בין עסקים מקוונים היא קשה מתמיד והצרכן הוא המרוויח העיקרי. הצרכן הישראלי נענה בחיוב לקניות באינטרנט בעזרת העכבר והמקלדת שלו.

מדוע ישראלים בוחרים לקנות באינטרנט?

כמו בכל מדינה מתקדמת, ישראלים עובדים שעות ארוכות במשך היום. בשעות הפעילות המקובלות של חנויות רגילות, רבים מהישראלים מבלים את זמנם בעבודה, בסידורים או בפקקים. לקניות באינטרנט יש יתרון עצום מבחינת הישראלי העובד. באינטרנט אין שעות סגירה – ניתן לבצע קניות באינטרנט בכל שעות היממה. צרכנים רבים בוחרים אם כן לבצע קניות בשעות הערב, במהלכן הם יכולים לשוטט להנאתם בחנויות מקוונות ללא לחץ של זמן או חשש שהחנות תיסגר עוד חמש דקות.

אלמנט נוסף שישראלים מנצלים לטובתם ברשת האינטרנט הוא השוואת מחירים. רוב הקונים הישראלים בוחרים לבדוק שהם אכן מקבלים עלות משתלמת למוצר על ידי בדיקת מחירים במספר חנויות מקוונות. רבים מהישראלים נעזרים באתרים להשוואת מחירים כמו זאפ. אתרים להשוואות מחירים מספקים לקונה הישראלי מידע חשוב לגבי חוויית הקנייה המקוונת. צרכנים ישראלים רבים נוהגים לחלוק את חוויית הקנייה שלהם באתרים מסוג זה: הם נותנים משובים חיוביים על מוצרים וחנויות ששירתו אותם כיאות ומסתייגים מחנויות שאינן מספקות שירות הוגן. בדרכים אלה הצרכן הישראלי מבצע מחקר שוק מעמיק ובו בזמן מהיר. ואמנם, קהל הצרכנים הישראלי מנצל את התקשורת העצומה שמעניקה רשת האינטרנט כדי לבצע קניות באינטרנט שהן גם משתלמות וגם חכמות.

כידוע, מוצרים אלקטרוניים תופסים נתח נכבד מהקניות באינטרנט בישראל. עם זאת, ככל שקניות באינטרנט הופכות ליותר ויותר תכופות, ישראלים מתרגלים לבצע סוגים רבים של קניות און ליין, כולל מתנות, תכשיטים ואף קניות של מוצרי מזון לבית דרך סופרמרקט מקוון. עם מספר אופציות שרק הולך וגדל ומאות אלפי גולשים שעדיין לא נחשפו לתופעת הקניות באינטרנט, נראה כי השוק הזה רק ילך ויצמח בעשור הבא.

הוסף תגובה