עובדים ותיירים
- 22/09/2017
- זמן קריאה מוערך: 2 דק'
לפני כמה ימים ראיתי תוכנית בטלויזיה בערוץ 2 על איך להשיג העלאה במשכורת, וזה הזכיר לי אירוע מלפני 28 שנים בסוף שנות השבעים אז הייתי ילד והוזמנתי לפגישה עם עוד ילדים כמוני שרכשו טיול מאורגן לאירופה לתדרוך והיכרות ע"י מדריכי הטיולים של סוכן התיירות שממנו רכשנו את החבילה, הטיול היה אמור להתחיל באנגליה אחר כך מעבר לצרפת במעבורת ומשם טיול באוטובוס בכל מיני מדינות עד רומא באיטליה ומשם חזרה לארץ, וזה כלל ביקורים ולינות במלונות טובים של לפחות 4 כוכבים. מה שנתפס אצלי בזיכרון מהתדרוך ההוא זה תכנון ארגון ושיטות ביצוע איך לנצל את כל מה שמציעים בתי המלון במקסימום האפשרי שזה כלל איך לקחת מארוחת הבוקר לארוחת הצהרים, חלקו לנו תפקידים, מי מביא את הלחם מי מביא נקניקים ומי מביא ירקות, הכל מתנקז אצל שלוש בחורות שקבלו תפקיד להכין כריכים לצהרים לעטוף ולארוז , שניים קבלו תפקיד להביא את הכריכים לאוטובוס ועוד שתי בחורות קבלו תפקיד לארגן את לקיחת הקינוח מארוחת הבוקר לארוחת הצהריים. וכמובן הדגישו בפנינו באותו מפגש שלקחת קופסת גפרורים של הבית מלון מכל בית מלון כמזכרת זה חובה והנהלת בית המלון רוצה בזה ואנחנו עושים להם טובה בזה שאנחנו לוקחים את קופסת הגפרורים אתנו הביתה ומפרסמים את בתי המלון האלה בפני החברים שלנו , ואותו דבר גם לגבי חפצים אחרים שמוטבע עליהם הלוגו של המלון, מותר לקחת הביתה,אנחנו שלמנו ומגיע לנו. הטיול שלנו הפך למבצע וכולנו רצינו להצליח במשימה שנתן לנו המדריך וכל הזמן הוא פיקח על ביצוע המשימה וזה עבד יפה וגם הרגשנו שזה חסכוני ויעיל, שהגענו לפריז ,בתוכנית היה ביקור קניות במוול של גלארי לאבאיית, ואז בלי ידיעת המדריך החבריה תכננו מבצע ומשימה משלהם לקחת כל מה שאפשר בלי לשלם, בגדים,תמרוקים,משחקים וכל דבר קטן שאפשר להחביא ולהוציא מהחנות בלי לשלם, ההצלחה הייתה גדולה והגענו למלון וכל אחד התחיל להתרברב בהצלחה שלו, בערב באה תלונה למדריך שהקבוצה שלו רוקנה כמה מדפים בגלארי לאבאיית, הוא כעס, מאד כעס, אמרו לו החברה מה הבעיה הרי כל בוקר אנחנו לוקחים או מפלחים מבתי המלון אז מה ההבדל? ההבדל שעכשיו יש תלונה ? המדריך כעס עוד יותר ואמר שהוא ישאיר כמה קרטונים גדולים בלובי של המלון ויבקש מאנשי הקבלה להעלם לשעה בין אחד עשרה לשתים עשרה בלילה וכל מה שלקחו החברה מגלארי לאבאיית חייבים לשים בקרטונים האלה, למחרת הקרטונים היו מליאים והמדריך הלך למחורת לכומר של הכנסיה הקרובה נתן לו את הקרטונים המליאים הסביר לו את הבעיה ובקש ממנו שיפתור את הבעיה, והבעיה נפתרה.
המקרה של גלארי לאבאיית לא מנע מאיתנו להמשיך את הפעילות הרגילה בתוך בתי המלון.
לאחר כמה שנים התברר לי שכל מי שיצא לטיול מאורגן מהמכירים שלי קבל תדרוך דומה. בשנים האחרונות ואנחנו היום בשנת 2008 אני רואה יותר ויותר כתבות נגד התנהגות הישראלי בחופשה אם זה בארץ או בחו"ל.
אני חוזר לכתבה של ערוץ 2 ואני מתאר לעצמי עכשיו שכל ישראלי טוב ,עובד(לא מובטל)ילך יחד עם שאר עובדי ישראל בעקבות הכתבה ויקחו את עניין העלאת המשכורת כמשימה עם תוכנית מתוחכמת כפי שתואר בתוכנית ערוץ 2 ויעסיקו את החברות והבעלים שלהם במשכורתם ללא כל קשר לכישוריהם ולזכאותם להעלאה , אני לא נגד העלאה לעובד להיפך זה חשוב לקבל העלאה עקב עבודה קשה או הישגים טובים זה מעודד גם את העובד וגם את שאר העובדים ללכת בעקבותיו ואם צריך להלחם על העלאה מוצדקת אז להלחם, אבל מכאן ועד ללהפוך את עניין העלאת המשכורת כמשימה וכדבר שחובה ומצווה לפתוח במבצע כל כמה חודשים להשיג אותה זה עלול להפוך את העובד הישראלי כמו התייר הישראלי
-
מהי מוטיבציה ומדוע היא דבר הכרחי
מוטיבציה. המילה הזאת מופיעה יותר ויותר אצל אנשים. הפירוש העברי של מילה...
-
המומחים קבעו: אלו הזוגות שעתידים להתגרש
2. רשימת מכולת ותו לאתתפלאו, אך יש לא מעט זוגות שנמצאים יחד כי הזוגיות...
-
אימון אישי להצלחה
מהו אימון אישי?קואצ'ינג הוא אחד התחומים המצליחים והאופנתיים בעולם....
-
לשחות עם הזרם
כאשר הבטן כואבת אתה רואה רק את הבטן כאילו זה חלק נפרד ממך אתה זוכר רק...
-
כמה דברים על זכרונותיה של גיישה
בחור אחד הולך לשוק, קונה דג , מביא אותו הביתה שם במחבט מתגן שם בצלחת...
-
איך יכול חפץ נלווה לבטא את המקור?
בחור אחד נכנס למסעדה על חוף הים ובקש להזמין סטיק , איזה סטיק שאל המלצר...
הוסף תגובה