שערות סבתא – לא מה שחשבתם

כל הורה לילדים שחי בארץ מכיר את התופעה, יום העצמאות מגיע, החגיגות נפתחות ב 8 בערב ובשמונה ועשרה כבר יש תור אין סופי למכונת הסוכר. זו התדמית של מכונת הסוכר בארץ.

אבל, יש גם צד אחר שמתפתח במהירות. זה החל (כמו הרבה דברים אחרים) בסין, שם הפכו את הכנת שערות הסבתא לאומנות של ממש וכבר היום ניתן לראות בארץ דוגמאות נאות שחילחלו אלינו.

בסרטון הבא ניתן לראות אמן רחוב סיני מפסל בשערות סבתא:

כאמור, גם בארצנו הקטנה כבר ניתן לראות ניצנים של התופעה, אמנם לא ביום העצמאות, יום בו המהירות וההספק חשובים, אבל באירועים כמו חתונות, בר מצווה וימי הולדת, אנשי מקצוע מקומיים מאמצים את הטרנד ומספלים בצמר גפן מתוק. לדוגמא:

הכנת פרחים כאלו דורשת תרגול רב ומכונה מתאימה, המכונות הרגילות אותן רואים בדרך כלל בארץ אינן מתאימות לעבודה כזו ויש להביא מכונה מתאימה מסין.

על מנת להכין פרחים כאלו יש צורך בסוכר בצבעים (אפשר גם בטעמים כמובן) והרבה הרבה תרגול…

התאוריה שמאחורי ההכנה דווקא פשוטה.

כפי שניתן לראות מכונת הסוכר מעיפה את הסוכר כלפי מעלה, יש לאסוף אותו במהירות תוך הסטת המקל האוסף בכיוונים הרצויים לאחר קבלת הצורה הרצויה יש לעצור, בעזרת מקל נוסף לפסל את הצורה שרוצים ולהמשיך שוב לצורה הבאה, נשמע פשוט וקל, אבל כמו כל דבר אחר בחיים, יש הבדל בין התאוריה לבין המציאות 🙂

היצירתיות אינה מסתיימת באופן הכנת והגשת הממתק אלא גם בכלי ההגשה, בסרטון הבא הלקוח מחתונה ניתן לראות צורה הגשה מעט שונה מהמקובל (צמר הגפן מוגש על מקל זוהר):

גם כאן, המטרה היא להעניק חוויה מעט שונה ממה שכולנו זוכרים ומכירים מימי העצמאות והתור הארוך.

לסיכום, כפי שנית ןלהבין, צמר גפן מתוק לא יהפוך בקרוב להיות בריא יותר, אבל הוא בהחלט מפנק, מרשים ומעניין יותר מאשר בעבר.

 

הוסף תגובה