אכאשר מנסים לבחור איזה מזון לחתולים לקנות, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים הספציפיים של החתול שלכם. לכל חתול יש צרכים שונים, לכן חשוב לברר מהן הדרישות התזונתיות שהכי מתאימות לחתול המסוים שלכם.

ישנם גורמים רבים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת מזון לחתולים. עליך לקחת בחשבון את רמת התזונה של החתול שלך, למשל, האם הוא זקוק ליותר חלבון, שומנים או פחמימות. במקרה כזה אולי שווה לשקול אוכל דיאטטי לחתולים.

מעבר לכך, גורם חשוב שיש לקחת בחשבון עם חתולים הוא גילם. בדומה לאנשים, עם הגיל, החתול מוציא פחות אנרגיה וקצב חילוף החומרים שלו מעט. לכן, יהיה נכון להתאים לו מזון מופחת שומן או כזה המכיל ויטמינים מיוחדים שתורמים לשמירה על בריאותו.

גורם נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא אופי החתול שלכם ורמת הפעילות הגופנית שלו. כל מי שמגדל חתולים יודע שזוהי חייה בעלת אופי מיוחד והתנהגות מאוד אינדיווידואלית. חתול ביתי ברמת פעילות נמוכה זקוק למזון בעל ערך קלורי ותזונתי נמוך מחתול פעיל שמוציא הרבה אנרגיה בחצר.

דבר נוסף שכדאי לחשוב עליו הוא האם אתה רוצה לקנות שימורים או מזון יבש – לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו.

אוכל רטוב או יבש – מה המשמעות?

מזון רטוב מורכב מכמות גדולה של חלבון ושומן ולכן הוא כל כך מושך חתולים. זהו פינוק אמיתי בדרך כלל עבור רוב החתולים כי השימורים הם כמו מעדן עבורם ומכילים טעם ומרקם שהם אוהבים במיוחד. עם זאת, חלק מבעלי החתולים לא אוהבים את הרעיון להאכיל את חיית המחמד שלהם במזון רטוב מכיוון שהם חושבים שלמזון יבש יש יותר יתרונות.

היתרונות התזונתיים משתנים בהתאם לסוג המזון ולחברה המייצרת אותו, לוו דווקא המרקם, ולכן היתרון העיקרי של מזון יבש על רטוב הוא שמירה על בריאות השיניים של החתול. אוכל יבש מחייב את החתול ללעוס, לאמן ולשמור על השיניים שלו חזקות לאורך שנים בעוד מזון רטוב הוא אידיאלי בעיקר לגורים הנגמלים משלב הינקות וזקוקים למעבר קל לאוכל מוצק.

ברמת השיקולים שלכם, קחו בחשבון שאוכל רטוב לרוב יהיה מעט יותר יקר משק אוכל יבש ולרוב נמכר בכמויות קטנות יותר. אם אינכם בטוחים מה הבחירה שנכונה עברוכם אתם תמיד יכולים לשלב את שניהם – החתול שלכם ישמח מאוד!

איפה הכי כדאי לקנות?

היום ניתן למצוא בהרבה מקומות מזון לבעלי חיים אך אם אתם רוצים להיעזר בבעל מקצוע שידע להגיד לכם מה הכי נכון עבור החתול שלכם פנו לחנות חיות. חפשו חנות הקרובה לביתכם וקפצו לביקור, לרוב תמצאו שם מוכר מנוסה שיוכל לכוון אתכם לבחירה טובה. אם אין בסביבתכם חנות אתם יכולים לחפש באינטרנט חנות חיות מחמד שעושה משלוחים ולהתקשר לעזרה והתייעצות.

טיפ אחרון

איפה שלא תבחרו לקנות אוכל לחתולים, בין אם רטוב או יבש, אנו ממליצים לקנות בפעם הראשונה כמות קטנה לניסיון. אל תתפתו לקנות שק גדול במחיר מבצע שאולי לא יתאים לצרכים שלכם או לטעמו של החתול שלכם.

בהצלחה!

הוסף תגובה