איך להתחיל עם בחורה – חשיבות הביטחון העצמי

ביטחון עצמי בא לידי ביטוי בסיטואציות לא רגילות כאשר חושבים איך להתחיל עם בחורה. אף אחד לא מביא לידי ביטוי את הביטחון העצמי שלו כשהוא קונה בסופר, אבל מי שנכנס למשרד של הבוס ודורש העלאה כנראה מפגין ביטחון עצמי. הביטחון העצמי נקלט גם על ידינו כצופים – בדרך כלל אנחנו יכולים להרגיש אם אדם עושה משהו עם ביטחון או בלי ביטחון. נשים הרבה יותר רגישות לכך – הן מצליחות לקלוט חוסר ביטחון אצל גברים, וזה מאוד מרתיע אותן.

 

לעומת זאת, גבר בטוח בעצמו עושה רושם שהוא יכול להתגבר ולהתמודד עם הכל. סביר להניח שמי שלא נלחץ בסיטואציה קשה אחת לא יילחץ גם באחרות ולהיפך. כשאישה חוברת לגבר עם ביטחון עצמי, היא בוטחת בו. ניקח לדוגמא את הדמות של ג'יימס בונד (ואת השחקנים שגילמו אותו). ג'יימס בונד הוא תמיד רגוע, תמיד בטוח בעצמו – לא משנה מה קורה מסביבו ובאילו סיטואציות הוא מוצא את עצמו. לכן, כל סרט הוא מבלה עם בחורה חדשה אחת לפחות שנמשכת אליו. האפקט הזה כל כך חזק, עד שהתפקיד של להיות "נערת ג'יימס בונד" הפך להיות חשוב בעיני עצמו. זהו כוחם של סודות הפיתוי.

 

ב-אומנות הפיתוי לומדים שאפשר לשדר ביטחון עצמי בכמה אופנים, מהם החשובים ביותר הם אופן הדיבור ושפת גוף. אגע בנקודות העיקריות של שניהם בקצרה:

 

כאשר נתקלים בשאלה של איך להתחיל עם בחורה, התקשורת המילולית מהווה אמנם רק 20% מסך התקשורת בין בני אדם, אבל אנשים שוכחים בדרך כלל שהדיבור איננו תקשורת מילולית בלבד. חלק משמעותי מהתקשורת נובע מטון הדיבור, קצב הדיבור וההפסקות שהדובר עושה במהלך דיבורו. כל הערוצים האלו מעבירים מידע באופן רציף לקולטי המסרים שלנו. זה לא משנה איזה משפט מדהים הצלחת לומר לבחורה אם הקול שלך רועד. אם אתה מדבר נכון לעומת זאת, אתה יכול ליצור עניין ומשיכה גם משאלות פשוטות כמו "מי את?" או אפילו "מה השעה?". הנקודות הבאות עוזרות להדגיש ביטחון בדיבור:

  • דבר לאט, אבל לא לאט מדי. קצב של 2-3 מילים בשנייה הוא קצב טוב בדרך כלל. מהר יותר רומז על התרגשות ולאט מדי גורם לשעמום.
  • אל תשתוק באינטראקציות ובמפגשים חברתיים – ביישנות נתפסת פעמים רבות כקשורה לביטחון עצמי נמוך.
  • אל תשתמש במילים מיותרות בשיחה כמו "כאילו" ו-"כזה". מילים אלו מערפלות את המסר שאתה רוצה להעביר באופן ברור.
  • דבר חזק וברור מספיק על מנת שישמעו אותך. אתה לא רוצה להגיע למצב בו הבחורה לא מבינה את מה שאתה אומר כי אתה לוחש או מדבר לא ברור. אם אתה יודע שיש לך בעיה בתחום זה, יש סדנאות שעובדות על תחום זה באופן ספציפי.
  • הדגש את המילים החשובות מבחינת המסר שאותו אתה רוצה להעביר באמצעות האינטונציה בקול שלך.
  • השתמש במילים פשוטות. אין צורך להסתבך עם מילים שלמדת בפסיכומטרי – כמה שיותר קליט זה יותר טוב. מי שמדבר במילים מסובכות יחסית נתפס כמתנשא.
  • נסח משפטים בציווי, ולא בשאלה. אל תאמר "מה שלומך? מה את עושה מחר? מתאים לך קפה?", אלא "היי. אני באזור שלך מחר בצהריים. בואי נשב לקפה כדי שתוכלי לספר לי עוד קצת על עצמך." שמת לב להבדל בין שני המשפטים? המשפט הראשון מחפש אישורים מהבחורה, בעוד המשפט השני מבהיר שהדובר בטוח בעצמו לגמרי, ובטוח בזה שהבחורה באמת תבוא. תחשוב בעצמך איזה משפט יותר מתאים לג'יימס בונד לומר.
  • נסה להקטין עד כמה שאפשר את השימוש שלך בביטוי "אני צריך", ובמקומו לומר "אני רוצה". הפועל "רוצה" ממקד את המסר בך, ולא באיזה צורך מעורפל.
  • אל תכוון את הצד השני לומר את מה שאתה רוצה לשמוע. "אהבת את הסרט?" ולא "הסרט היה טוב, נכון?".

 

אחד מ-סודות הפיתוי הוא ששפת הגוף כוללת את כל המסרים שאתה מעביר עם כל חלקי הגוף. מבט, אופן עמידה ושימוש בידיים קשורים כולם לשפת גוף. חשוב להבין ששפת גוף היא מערכת מורכבת מאוד, ואף פעם אי אפשר לשלוט בכל המסרים שעוברים דרכה. מיקוד תשומת הלב בפרטים מסוימים של שפת הגוף גורמת להזנחה של פרטים אחרים (ושל הדיבור), מה שגורם לכך ששפת הגוף הופכת להיות מאוד מלאכותית. בכל זאת, כמה טיפים לגבי שיפור שפת הגוף:

  • שימוש בהבעות פנים – ב-אומנות הפיתוי, הבעות פנים הן דרך מצוינת נוספת לשדר מסרים לבחורה, בין אם כשאתה מדבר ומחזק באמצעותן את המסר שלך, כשהיא מדברת ובאמצעות הבעות הפנים אתה מגיב למסר שלה. גם כשאין בכלל תקשורת מילולית, הבעות פנים, למשל קריצה, יכולות להעביר מסרים חשובים לצד השני.
  • מהירות תנועה – כמו מהירות הדיבור, תנועה מהירה מדי מראה חוסר ביטחון, בעוד תנועה איטית מדי רומזת על בעיה בריאותית כלשהי או פשוט איטיות מחשבתית. גם זה חלק מ-אומנות הפיתוי.
  • השתמש בידיים, אבל רק בשביל להדגיש את מה שיש לך לומר. שים לב שהתנועות שלך צריכות להיות בגודל המתאים למסר שאתה מעביר.
  • מבט – אחד מ-סודות הפיתוי החשובים ביותר. השפלת מבט היא סמל לכניעה. אל תבהה בבחורה, אבל אם אתה מסתכל עליה והיא מחזירה מבט, תמשיך להסתכל כמה שניות לפני שאתה מביט לכיוון אחר.
  • תפוס מקום. אל תעמוד עם רגליים צמודות, אלא פתח פישוק מספיק רחב בין הרגליים שלך (כמעט חצי מטר). אם אתה רוקד במועדון לדוגמא, שים לב גם לידיים – הזז אותן מסביבך כך שיותר שטח ייחשב "שלך". חשוב מאד לשים לזה לב כאשר עולה השאלה איך להתחיל עם בחורה.
  • אל תשלב ידיים, וכשאתה יושב אל תשלב גם רגליים. זה משדר שאתה אדם סגור. במקום זה שב בפיסוק סביר, והשאר את הידיים בצדי הגוף.
  • אל תישען כלפי הבחורה, במיוחד כשאתם מדברים במקום רועש. כדי שהיא תשמע אותך, דבר בקול רם מספיק. אם אתה לא שומע אותה, פשוט תגיד "אני לא שומע אותך", וחכה שהיא תתקרב אליך, ולא להיפך.
  • שים לב לאופן שבו אתה מחזיק את עצמך. הגב והראש שלך אמורים להיות זקופים ולא כפופים.

הוסף תגובה