איך להתנהג בתור מתופף באולפן ההקלטות?

בתור מתופפים מחובתנו להתנהג בהתאם באולפן ההקלטות. כלומר, במידה ואנחנו מתופפים בהקלטות מסוימות יש להכין מראש כמה שאלות לקראת ההקלטות. קודם כל להבין את סגנונות השיר שמבקשים מאתנו להקליט עליו תופים.

להבין את הסיפור מאחורי השיר- לא רק הסגנון המוסיקלי של השיר חשוב אלא גם לדעת למה הזמר או הזמרת כתבו את השיר, למה הוא נועד או עבור מי השיר נכתב, מי קהל היעד של השיר.

מה גרם לאותו אדם לכתוב את השיר ועל מה הוא מסופר. לבקש סקיצות של השיר ולהקשיב להם לפני ההקלטות. לבדוק עם אותו אדם שכתב את השיר ומזמין אותנו להקלטה האם יש תפקיד תופים מסוים שהוא או היא רוצים שנבצע. לאחר מכן, יש לבדוק איפה מקום ההקלטה, ואיזה ציוד יש במקום והאם יש צורך להביא אתנו ציוד מסוים שאנחנו יודעים בוודאות שנצטרך.

כאשר אנחנו בזמן החזרות הביתיות שלנו מול השיר שאנחנו אמורים להקליט, יש לבצע חזרות עם קליק באוזן בכדי לראות שאנחנו יושבים על הקצב של השיר ולא בורחים ממנו והורסים אותו. כך נבוא מוכנים ביותר להקלטה- כי רוב ההקלטות מתבצעות עם קליק באוזן.

מהו ה"קליק" המדובר?

"הקליק" הזה הוא מהירות קצב אותו המטרונום מכתיב לנו בעזרת השמעת צפצופי קליק קבועים והוא עוזר לנו לא לצאת ממהירות קצב השיר- קובע לנו את איפה יכנס המקצב בתבנית ואיפה המעברים בצורה מסודרת ובחזרה לפעמה הראשונית למקצב הסדיר של השיר.

בתור מורה לתופים בכפר סבא, אני מרגילה את תלמידיי לנגן ביחד עם המטרונום וכבר מההתחלה לספור בקול רם עם המטרונום גם בספירת הקצב של השירים שהם אוהבים לשמוע בבית וגם בספירה בקול רם עם תרגילים שעליהם לבצע. זהו דבר חשוב עבור כל נגן ולא רק ממתופפים.

ליטל יוחאי- מורה לתופים בכפר סבא.

הוסף תגובה