חמשת הטכניקות החשובות ביותר לפיתוח הקול שלכם

כשהייתי ילדה בת 5 הלכתי לחוג בלט כמו כל הילדות האחרות.

אני זוכרת את החוג הזה עד היום. 

היינו רוקדות לצלילי המוסיקה של מייקל ג'קסון, זהו לא היה חוג בלט רגיל.

בעצם מגיל 5 נחשפתי למוסיקה הנהדרת הזו ולזמר הכי חם בעולם  עם מיליוני המעריצות השרופות.

אני הייתי אחת מהן.  תוך זמן לא ארוך מצאתי את עצמי מופיעה מול המשפחה והחברים הקרובים בריקודים ובו זמנית מוצאת את עצמי שרה ומנסה לחקות את מייקל ג'קסון.

משם בעצם הסיפור מתחיל. אני באה לספר לכל הסקרנים שביניכם מה זה בכלל פיתוח קול?

אני מתעסקת בשירה ובפיתוח הקול שלי מגיל 5! כן, מגיל 5! !

בעיקרון פיתוח קול נחלק לכמה נישות שונות:

  1. חיקוי קולות – זוהי דרך טובה מאוד לפתח את הקול שלכם, להבין איך מפיקים את הקול שלכם בצורה נכונה וטובה שאינה פוגעת בגרון ובמיתרי הקול.

 2. חימום קולי- מה זה בכלל? יש כמה שיטות שבהם אנחנו מחממים את הקול שלנו לפני שאנחנו ניגשים לשיר איתו שירים מלאים: הגישה הראשונה לחימום הקול שלנו היא דרך עבודה על דיוק צלילים תוך כדי  השמעתם מהפסנתר. קבלת טיפים מהמורה לפיתוח קול  איך לנשום נכון, איך להפיק צליל מהקול שלנו ומהי הטכניקה הבריאה לקולנו. הגישה השנייה והידועה תרגילי פרצופים: מה זה אומר? פותחים את הפה יותר, תוך כדי פרצופים מסוימים שאנחנו עושים, ובנוסף מבצעים מתיחות גוף שעוזרים לנו לחמם את קולנו. אני יכולה להגיד לכם שאני יותר מתחברת לשיטה הראשונה. הגישה האחרונה-שירת סולפאז', דומה מאוד לחימום הקולי בגישה הראשונה שאותה הסברתי.

 3. עבודה עם שירים- זהו הדבר הכי כיף לשיר עם שירים שאנחנו אוהבים ותוך כדי ללמוד עם המורה איפה טעינו ואיך לתקן את הטעויות שלנו.

 4. והדבר הכי כיף! אני אישית מאוד מתחברת אליו- הלחנה ווקאלית: אני בתור מורה לפיתוח קול בכפר סבאנותנת גם עבודה לתלמידים שלי שיפתחו את קולם דרך כתיבת שירים מקוריים שלהם, כלומר, אני עוזרת להם לכתוב שיר מקורי שלהם ומלמדת אותם במקביל איך להלחין את השיר מבחינה ווקאלית ואז יוצא שהם גם לומדים לכתוב שירים, גם לומדים לפתח את הקול שלהם בצורה מיוחדת מאתגרת ומהנה יותר וגם הם מפתחים את היצירתיות שבהם.

 5. הקשבה לשירים- אין דבר יותר טוב מהקשבה מדויקת לזמר/ת בשיר שאתם אוהבים -להבין מתי הזמר/ת עולה בשיר, מתי היא/ הוא יורד/ת בשיר,  איפה מסלסלים וכו'. זאת עוד דרך מאוד טובה ללמוד פיתוח קול.

ועכשיו אומר, טוב לעשות דברים אלו בבית אבל חשוב מאוד בליווי מורה לפיתוח קול מקצועי ומיומן שיכול להוציא אתכם מהרגלים לא טובים שאתם לא מודעים אליהם לפעמים שיכולים להזיק לקולכם.

מקווה שעזרתי לכם קצת, 

ליטל יוחאי- מורה לפיתוח קול ולתופים בכפר סבא

הוסף תגובה