איך ניתן לשמור על קולנו מצרידויות, מהי צרידות מהי מאמץ קולי

בימים אלו אני נתקלת באותה השאלה מצד ההורים וילדות בנות המצווה שוב ושוב בשאלה כיצד ניתן לשמור על הקול של הבנות הללו ולא לחזור צרודות ממסיבות בנות המצווה.

 

מכיוון שכל המוזמנים למסיבה צורחים וצועקים לבקשות הדיג'יי . אני עונה להן ואומרת כי כדאי שלא יצעקו ויצרחו כי מה שהן גורמות לקולם הוא יכול להוות לנזק בלתי הפיך בעתיד.

לכן אני ממליצה להן כל פעם כשהן הולכות למסיבה לפתוח את פיהן ולהזיז את הגוף כאילו הן צועקות אך בפועל הן לא מוציאות קול בכלל.

גם ככה אף אחד ממוזמני המסיבה לא יכול להבדיל מי צועק ומי לא מרוב שיש כל כך הרבה מהם וכולם צועקים זהו פתרון נהדר לכך.

 

מהו בעצם מאמץ קולי?

מאמץ קולי הינה פעולה מתמשכת למאמץ של הקול כגון- שירה מרובה של כמה שעות.( למשל זמרים מקצועיים שיש להם הופעה של שעתיים ויותר לבצע, מומלץ שיביאו עמם פלייבק עם הקלטה של קולם). בנוסף לכך מאמץ קולי מתבטא בצעקות ובצרחות ובדיבור לא נכון מבחינה קולית. לחישות זוהי פעולה שגם מאמצת את הקול.

 

מהן ההשלכות של מאמץ קולי?

1. צרידות

2. הופעת פוליפים על מיתרי הקול- גידול לא סרטני.

3. גידולים סרטניים על מיתרי הקול ע"י עישון, מאמץ קולי ממושך.

4. דלקות גרון חוזרות ונשנות.

 

מהי צרידות ואיך ניתן לטפל בתופעות הללו?

צרידות היא בעצם הוצאת קול מחוספס ממיתרי הקול שמתבטא בתדרים הנמוכים של המיתרים.

ניתן לטפל בתופעות אלו  ע"י מנוחה מרובה של המיתרים, כלומר, שתייה מרובה במים, מנוחה קולית, לא לדבר ולא לשיר בכלל במשך תקופה ארוכה. אני ממליצה בנוסף שתמיד יהיה בכל בית את שמן הארומנגינה, זהו שמן אשר מטפל בצרידויות וגם בנוסף טוב לקחת אותו כאשר ישנה התחלה של כאב גרון ואז זה מונע התפתחות דלקת גרונית.

כמובן שבמידה וישנם אנשים שנתקלים בצרידויות הולכות וחוזרות אני ממליצה ללכת לטפל בו זמנית עם קלינאי תקשורת ומורה לפיתוח קול ובכך שילוב זה יעבוד על הבאת דיקציה קולית בדיבור ושירה, טכניקת נשימה נכונה ובריאה בשירה ובדיבור.

 

בתור מורה לפיתוח קול בכפר סבא אני בהחלט ממליצה לכם לא להזניח צד אחד וכן לטפל זאת עם שתי בעלות המקצוע, קלינאי תקשורת ומורה לפיתוח קול. אתם תראו תוצאות נהדרות שישפרו את מצבכם משמעותית וגם תיהנו מכך.

 

הוסף תגובה