איתור נזילות בגינה: סימנים ודרכי טיפול

איתור נזילות בגינה: סימנים ודרכי טיפול

נזילה בגינה עלולה להיגרם בגלל סיבות שונות ולכן חשוב לזהות אותה כמה שיותר מוקדם. לאחר מכן, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי דרכי טיפול ולדאוג שהן יהיו רלוונטיות עבור סוג הבעיה שממנה סובלים

נזילת מים מתפשטת מהר וגורמת סוגים שונים של נזקים. בטווח הקצר, המשמעות של נזילת מים היא חשבון מים מנופח והוצאות גבוהות יותר מדי חודש. בטווח הבינוני, כל נזילה מחמירה ומחלחלת פנימה אל היסודות של המבנה. בטווח הארוך, נזילת מים גורמת להופעת כתמי עובש, פטריות וריחות של טחב והיא גם פוגעת בבריאות של הילדים ובני המשפחה.

נזילה גם עלולה להתרחש בכל מקום שבו קיימת מערכת של אספקת מים או השקיה. המשמעות היא שנזילת מים היא לא נחלתן של דירות בלבד, אלא חלק בלתי נפרד מהחיים של בעלי בתים צמודי קרקע עם גינה או חצר. במקרים כאלה, הנזילה גם עלולה להתרחש בגלל סיבות שונות וחשוב לזהות אותה מוקדם.

איך יודעים שיש נזילה?

המשמעות של איתור נזילות בצורה מקצועית היא שמשתמשים במכשור מתקדם ומשוכלל על מנת לחשוף את המקור של הבעיה. לשם השוואה, עד לפני מספר שנים היה אפשר לאתר נזילות רק אחרי שמרימים את הריצוף, שוברים את הקיר ולמעשה הורסים את הגינה. אבל כיום כל זה מיותר, כי יש כאמור ציוד משוכלל ומתקדם שמאפשר לדעת איפה להתמקד וכיצד למנוע את ההרס.

אבל התנאי להזמנת בעלי מקצוע עם ציוד ומכשור של איתור נזילות הוא לזהות את הסימנים המעידים על כך שהיא מתרחשת. במילים אחרות, אי אפשר לצפות מבעלי המקצוע לעשות את העבודה שלהם אם לא יוצרים איתם קשר בזמן. לכן, חשוב להכיר את הסימנים הבאים שבדרך כלל גם מעידים על כך שככל הנראה יש נזילה בגינה:

א. חשבון מים גבוה בלי הסבר הגיוני – כל חשבון מים שלפתע מזנק בלי שיהיה לזה הסבר הגיוני מחייב בדיקה לעומק של הסיבה. ברוב המקרים, נגלה שהסיבה היא אכן נזילת מים שנגרמה בגלל בלאי של הצנרת, פיצוץ מים, חדירת שורשים וכן הלאה.

ב. סימני רטיבות – כמובן שאפשר גם לראות סימנים של הנזילה על פני השטח ועוד לפני שמזמינים בעלי מקצוע כדי שיגיעו יחד עם ציוד משוכלל ומתקדם. אז אמנם לא כדאי לסמוך רק על סימני הרטיבות כי יכול להיות שהנזילה התחילה במקום אחר לגמרי, אבל חשיפה שלהם היא דרך טובה לדעת שיש נזילה.

ג. התפוררות סיד או טיח – קירות מסביב לחצר יכולים גם הם להעיד על קיומה של נזילה. אם רואים התפוררות של הקיר, הסיד או הטיח, צריך לבדוק את הסיבה לכך ולשלול עיבוי או לחות. במקרים אחרים, יכול להיות שכתמי הרטיבות יופיעו על הדק או אפילו על הדשא. אז גם במקרים כאלה, צריך לבדוק מה הסיבות ההגיוניות ואז ליצור קשר עם בעלי מקצוע.

איך מטפלים בנזילה?

מכשור מתקדם ומשוכלל כמו מצלמה טרמית, סיב אופטי או רובוט זעיר מאפשרים להתחקות אחר המקור של כל סוגי הנזילות. באמצעות מכשור כזה אפשר לדעת איפה הנזילה החלה וגם מה גרם לה. אחרי שיודעים מה גרם לנזילה, אפשר לבחור האם לתקן רק את הצינור הפגום או להחליף את כל הצנרת.

בסופו של דבר, השקעה של כמה מאות שקלים אמורה להספיק גם לטובת איתור נזילות מים בגינה וגם לטובת התיקון שלהן. עם זאת, האחריות על חשיפת הנזילה היא של בעלי הנכס וחשוב לעקוב מקרוב. 

הוסף תגובה