אמון אישי הוליסטי ויצירת זוגיות

פעמים רבות אני נדרשת לשאלה, מה אני עושה באימון אישי, שמצליח לעזור לאנשים  להתחתן. איך יכול אימון אישי, שמטרתו לדחוף אנשים קדימה ולעודד אותם לעשייה, להביא לתוצאות כמו חתונה. הרי ביחסים עם אנשים "לא הכל תלוי בנו", אומרים לי. ואם לא הכל תלוי בנו – מה אימון כבר יכול לעשות?!..

התשובה הראשונה שלי, היא שהכל – בסופו של דבר –  בהחלט תלוי בנו: יחסים עם אנשים, הרצון של אנשים להיות איתנו, הכבוד שהם נותנים- או לא נותנים לנו,  כל אלה תלויים בנו: בהערכה העצמית שלנו, ובאופן בו אנחנו מתקשרים עם הזולת. אבל יותר מזה – גם סוג האנשים אותם אנו פוגשים, תלוי בנו. גבר שפוגש אישה אחר אישה, שאף אחת מהן אינה 'בשלה לזוגיות' – זה תלוי בו. אישה שפוגשת גבר אחר גבר, שרוצים ממנה רק סקס – זה תלוי בה.

באיזה אופן? – זה בדיוק מה שאני מלמדת באימון אישי הוליסטי.

התנהגות אנושית מושפעת משני כוחות מרכזיים. כוח אחד – מודע, וכוח אחד בלתי מודע.

הכוח המודע הוא כוח הרצון, המחשבה והבחירה. זה הכוח שגורם לאנשים להצהיר, שהם רוצים זוגיות, שהם מוכנים להתחייב וכד'.

הכוח הלא מודע הוא כוחם של הפחדים, התפיסות, האמונות, הרגשות והאוטומטיים שלנו. אלה נוצרו בדרך כלל בילדותינו, איננו יכולים לשלוט בהם רק באמצעות החלטה מודעת, ורק חלקם הקטן נגיש לנו. הכוח הזה מייצר מפגשים עם האנשים 'הלא נכונים', גורם לבררנות יתר, ובסופו של דבר מונע מאנשים להגשים, את מה שהם מצהירים – שהם רוצים.

אימון אישי הוליסטי, מתמקד בשני הכוחות הללו: מצד אחד אני מסייעת לאנשים לשנות התנהגויות, אך מצד שני אני עוזרת להם ליצור גישה ותקשורת עם הכוח הלא מודע, המפעיל אותם, ומייצר עבורם תוצאות שאינן תמיד רצויות.  

 

אימון התנהגותי:

ברמה ההתנהגותית אני מעודדת את המעוניינים בזוגיות להכיר אנשים חדשים, לצאת לדייטים או לטיולי פנויים פנויות, או לפתח דרכים חדשות להכרות. אני מלמדת איך נכון להתנהג בפגישות ואיך לא נכון, איך כדאי להתלבש, להחזיק את הגוף ועוד. בנוסף אני מסייעת בהגדרת בן הזוג הרצוי, ודורשת שההגדרה תהיה סופית ו 'שפויה', ולא אינסופית ומכשילה. אני דוחפת קדימה כאשר עולות התנגדויות, ומעודדת כאשר סופגים דחיות. אבל כפי שאמרתי, שינוי ההתנהגות לא תמיד מספיק והוא מגיע בד בבד עם שינוי עמוק יותר – –

אימון הוליסטי:

אנשים שאינם נמצאים בזוגיות, למרות שהם רוצים בכך, מחזיקים באמונות שליליות, שחלקן לא מודעות, בקשר לזוגיות, ובקשר ליכולת שלהם להיות במיטבם ולהרגיש טוב בתוכה. זוגיות נתפסת ברמה הזו כ- 'זירת מאבק', כמקור לאבדן החופש האישי, ולוויתור עצמי, כמגבילה, מחבלת ופוגעת בערך העצמי, ועוד ועוד.

התפיסות הללו אינן מופרכות. כולנו יודעים שהרבה ממערכות היחסים הזוגיות נראות בדיוק כך, וגורמות לפגיעה בערך העצמי, בחופש ובעצמאות, ועוד. גם אני יודעת זאת מנסיוני בעבודה עם זוגות.  א ב ל – לא תמיד זה כך. אלה שמצליחים ליצור זוגיות, מצליחים להאמין, שזה יכול להיות גם אחרת. והאמונה הזו, כאשר היא עמוקה ומושרשת, מאפשרת להם לייצר זוגיות מתגמלת, מספקת וטובה.

בחלק העמוק של עבודתי, אני עוזרת לאנשים לזהות את האמונות המגבילות שלהם. אני עוזרת להם להגיע למודעות, שאיננה מובנת מאליו, בקשר למה שמעכב אותם, ולזהות את הפחדים, את רגשי הנחיתות הסודיים, ואת הזכרונות ההיסטוריים, שגורמים לכך שנושא הזוגיות הפך להיות סגור ונעול מפני שינויים. אחר כך – אני מסייעת להם לשנות את התפיסות הללו.   זו עבודה עדינה, המשלבת העצמה אישית, עבודה גופנית, שחרור 'תקיעויות' בגוף ובנפש, ויצירת דיאלוג פנימי אמיתי ומשכנע, שבסופו של דבר מאפשר 'לפתוח את הסתימה'.

בסופו של התהליך מצליחים גם רווקים ורווקות 'מושבעים' להשתחרר מן המחשבה ש- להם זה לא יקרה.. שהם שונים והבעיות שלהם הכי מסובכות.. והם מצליחים ליצור זוגיות בריאה, יציבה ומספקת.

מטרתו של האימון ההוליסטי, לפתוח 'סתימות ומחסומים', שסגורים לעיתים במשך תקופה ארוכה. הוא מלמד להשתחרר מן היאוש והתסכול שנגרמים כתוצאה מנסיונות כושלים, ולפרוץ דרך באמצעות שילוב של עבודה רגשית וגופנית. מתחילת העבודה אני מתמקדת, לכן, בתפיסות ובאמונות של האדם, שהן הגורם המרכזי לתוצאות הלא רצויות בחייו.

אימון הוליסטי מצליח לרפא פצעים וחששות, שלפעמים תקועים זמן רב. אני עושה זאת בזכות ההבנה, שנפש האדם עמוקה ומורכבת, ושגם אם כל חלום שלנו ניתן להגשמה – הדרך הנכונה להגשים חלומות היא באמצעות העצמה אישית וקבלה עצמית עמוקה, ולא רק באמצעות דחיפה קדימה. 

כנרת טל מאיר,

kineret4@bezeqint.net

הוסף תגובה