יצירת זוגיות באמצעות התגברות על תפיסות מעכבות

יצירת זוגיות באמצעות התגברות על תפישות מעכבות

מאת: כנרת טל מאיר

תהליך יצירת זוגיות הוא תהליך פשוט עבור אנשים מסוימים, ומורכב מאד עבור אחרים. יש כאלה שמתחתנים בשנות העשרים המוקדמות, עם החבר מן התיכון, או האהוב מן הצבא. סוגיית הזוגיות לא מהווה עבורם בעיה, וברוב המקרים הם גם מכירים מעט מאד אנשים, שעבורם יצירת זוגיות היא בעיה. עבור אחרים יצירת זוגיות הופכת במהלך השנים לבעיה, או שהיתה כזו מלכתחילה.

חלק מן הפנויים פנויות שאני פוגשת כמאמנת ויועצת ליצירת זוגיות, מספרים שמאז ומתמיד לא האמינו שיצליחו ליצור זוגיות. כאשר כולם סביבם החלו לחוות את חוויות הזוגיות הראשונות, נותרו הם מאחור. לעיתים קרובות נבע הדבר מכך שלא היה להם עדיין צורך ועניין אמיתי בזוגיות.

במהלך הזמן הם החלו להרגיש שונים מכל השאר, יוצאים מן הכלל, ואפילו 'מוזרים'. חוויות אלה הן שהפכו את חוסר העניין הראשוני, הנורמאלי והטבעי בזוגיות, לטראומה, ולהטבעה שלילית מסוג – לי זה לא יקרה', 'אני שונה מכולן', 'זוגיות זה כנראה לא בשבילי' וכד'.

פנויים פנויות אחרים שאני פוגשת באימון ליצירת זוגיות, מספרים שדווקא רצו זוגיות בגילאים הצעירים, כמו 'כולם', אבל זה לא הלך. מי שהם רצו בו לא היה פנוי, או בשל, ולכן ספגו דחייה. חלקם רצו, כמו כולם, את הילד או הילדה הכי מקובלים בכיתה – ואלה בחרו במישהו אחר על פניהם.  גם חוויות אלה עלולות להותיר צלקות בתודעה, ולעורר תפישות כמו – אני לא מספיק טובה, אף אחד לא ירצה בי, ועוד.

 

אצל חלק מכם חוויות הילדות הללו נשכחות, הזמן עובר, חוויות חדשות נצברות, ואתם מצליחים ליצור זוגיות, ולממש את עצמכם בתחום זה. אצל אלה שאני פוגשת באימון ליצירת זוגיות זה לא כך: ככל שהשנים עוברות, מתחזקות התפישות שנוצרו בילדות ומקבלות עוד ועוד הוכחות לאמיתותן. כל חוויה של דחייה, כל אירוע שבו אף אחד לא ניגש 'להתחיל' אתכן, אך ניגש לחברה איתה הגעתן, מוסיף על ההטבעה השלילית ומשכנע אתכם, שזוגיות היא בכלל לא בשבילכם, ושאין טעם שתנסו.

כך אתם מתחילים להשתייך לקטגוריית ה'פנויים פנויות', מוצאים את  עצמכם כרווקים ורווקות היחידים בסביבה החברתית שלכם, ומחפשים חברים חדשים, עמם תוכלו לחלוק את התסכול, או להחליט יחד – לוותר על זוגיות מכל וכל.

חלק מכם הופכים להיות מכורים לעבודה, או – סתם עסוקים בה עד כדי כך שאין לכם זמן לשום דבר אחר. חלקכם, גברים ונשים, הופכים ל'מומחים' לבילוי ללילה אחד, ואחרים הופכים ל'מחפשים סידרתיים', אבל בסופו של דבר – המסקנה שהוטבעה בילדות חוזרת ומוכיחה את עצמה – זוגיות היא פשוט לא בשבילכם.

 זה המקום בו אימון ליצירת זוגיות יכול לעזור. באמצעות שיטת אימון וטיפול ייחודית, המבוססת על תפישת עולם שנקראת 'הונה', אני מלמדת כבר שנים, נשים וגברים שנצרבו בילדותם, לשנות את התפישות המעכבות שלהם ולהחליפן בתפישות בונות.

תפישות מעכבות אינן אמת. אך התודעה חווה אותן כאמת. המציאות, שהיא למעשה תוצר ישיר של התפישות שלנו, תפגיש אותנו תמיד עם האמת כפי שהיא נראית בעיננו. לכן, לנשים וגברים שנישאו בגיל צעיר יהיו בדרך כלל חברים כמותם, ואילו רווקים ורווקת בני 30 או 40 + לא יכירו כמעט אף אחד נשוי..  

תפישות מעכבות אינן אמת, אך יש להן כוח רב ביצירת המציאות שלנו. לכן, על מנת לשנות מציאות, לא מספיק להתאמץ מאד, לא מספיק לצאת לדייטים, לעבור לגור במושב – או בתל אביב, להיפרד מחברות שהגדירו עצמן כרווקות מושבעות ולחפש חברות נשואות.. ועוד ניסיונות שבוודאי ניסיתם, במאמצכם ליצור זוגיות 'בכל זאת'.

על מנת לשנות תפישות מעכבות יש לחדור ללב התודעה, לפגוש את מערכת ההפעלה שלכם, בתוכה יושבות התפישות הללו, ולחליפן אחת אחרי השנייה. כדי לעשות זאת יש ללמוד כיצד ניגשים למערכת הזו, איך מדברים איתה, מה גורם לה להקשיב, ומה גורם לה להסגר ולהיאטם.

באימון אישי ליצירת זוגיות, ובסדנאות הונה ליצירת מציאות, אני מלמדת נשים וגברים כיצד לעשות זאת. אני מקיימת סדנאות נפרדות לנשים וגברים, ופגישות אישיות עם נשים וגברים, שרובם הגדול מגיעים אלי כשהם משוכנעים שזוגיות – זה לא בשבילם.

תהליך האימון ההוליסטי בשיטת ההונה עושה נפלאות עבור מי שמוכן לעשות את המאמץ הנכון, להשקיע בעצמו ובצמיחה האישית והתודעתית שלו, וללמוד לנהל נכון את מערכת ההפעלה שלו.

זהו תהליך מעצים, המבוסס על אמונה אמיתית – אנחנו יוצרים את המציאות שלנו. אנחנו אחראים על מערכת ההפעלה שלנו, ובידינו הכוח לשנותה.

כנרת טל מאיר

מאמנת ויועצת איזית זוגית ומשפחתית

מטפלת רוחנית

הוסף תגובה