אתה מוכן? קדימה לאולפן

 

כאשר אנו רוצים להפיק אירוע כלשהו, אנו צריכים ומוכרחים לקחת בחשבון את אולפן ההקלטות.

האירוע עצמו מתאפיין בכמה רבדים ופונה לכל חתכי הגילאים וסוג האוכלוסייה. במידה ותרצו להפיק שיר לבר מצווה, בת מצווה, ימי הולדת, חתונות וכדומה תצטרכו לתאם עימנו את סדר גודל הבאים להקלטה, בין אם זה אדם אחד ועד קבוצה של 20 משתתפים, תיידעו אותנו וכל נוכל לאפשר לכם להגיע לאחד ממתחמי אולפנינו בהתאם לכמות אשר תתאים את עצמה לאחד משלושת האולפנים.

כמו כן, יש לדעת באיזה ציוד סאונד משתמשים, באם זה מיקרופון ביתי, פשוט בצורה מנומסת כמובן, את המילה לא, ודפדפו לאולפן הבא. הסאונד והחיווט הינם מרכיבים עיקריים אולפן ההקלטות הסטנדרטי מורכב מחדר הנקרא "חדר ההקלטה" שבו מבוצע הקטע המוסיקלי ומ"חדר השליטה (חדר הקונטרול)" שבו נמצא ציוד ההקלטה, הניתוב ותפעול הסאונד.

אולפני הקלטות מעוצבים בקפידה לפי עקרונות אקוסטיים על מנת ליצור סדרה של חללים עם רמת האקוסטיקה הנדרשת להקלטה מדויקת ואיכותית. עקרונות אלו יכללו טיפול אקוסטי בחדר (על ידי שימוש בחומרים סופגי ומבודדי רעשים על פני קירות החדר וגם על ידי התחשבות במידות הפיזיות של החדר על מנת שהחדר יגיב לסאונד בצורה הנדרשת) וטיפול בבידוד אקוסטי (על מנת ליצור בידוד קולי בין החדרים). אולפן הקלטות עשוי לכלול חדרים נוספים, כגון תא שירה – חדר קטן המיועד להקלטות קול ועשוי לכלול עוד חדרי שליטה נוספים.

לסיכום, אולפן ההקלטות הוא הרכיב החשוב ביותר להקלטה עצמה. וודאו היטב מה הוא כולל, מציע ומפיק. לאולפני GoldSongs פנייה הבאה ימינה.

הוסף תגובה