אתרים בוורדפרס – על מה כל הרעש?

מכל עבר נשמעת המילה "וורדפרס". כבר כמעט שלא מדברים על הקמת אתרים בלי להזכיר את המושג הזה – אך על מה בעצם כל הרעש? הרי מדובר במערכת ניהול תוכן פשוטה למדי, שבכלל נועדה לניהול בלוגים. ב-2003 הופצה וורדפרס לראשונה, וכיום, עשור לאחר מכן, יש כבר למעלה מ-300 מיליון אתרים המבוססים על מערכת וורדפרס בכל רחבי העולם. יתרה מכך – 6% מתוך 10,000 האתרים הגדולים בעולם גם הם על בסיס מערכת וורדפרס. כיצד ייתכן שמערכת כה פשוטה הפכה לכל כך פופולארית, ואפילו משרתת את הגדולים ביותר בתחום? את הסיבות לכך ניתן למנות בקלות.

1. ניהול – ניהול אתרי וורדפרס נוח במיוחד, ולא מצריך ידע בשום שפת קוד או תוכנה. כל אחד יכול לנהל אתרים בוורדפרס, מבלי ללמוד יותר מדי לשם כך – ומדובר בניהול מלא: שינוי העמודים, התפריטים והעיצוב במלואם.

2. גמישות – וורדפרס מתפתחת ללא הרף וכל הזמן יוצאות לה גרסאות חדשות, וכן תוספים משודרגים שניתן להתקין על גבי מבנה האתר ובכך להפוך את האתר למושלם עבור הצרכים שלנו. בנוסף, גם מבחינת העיצוב, מיקום האובייקטים ומיקום התכנים אנו גמישים מאוד – ישנם אינספור תבניות וורדפרס שניתן להתקין מבלי לשנות דבר במבנה של התכנים והדפים.

3. קידום – לאתרי וורדפרס יתרון מהותי בקידום האתר בזכות הקוד הנקי והמעודכן שלהם, התוספים הרבים שמסייעים בהגדרות הקידום לאתר והתכנים הרבים שניתן להעלות אל אתרי וורדפרס בקלות. קידום אתרים הוא חלק ניכר ומהותי בהצלחתם, וכך ביסוס האתר על וורדפרס מהווה נקודת פתיחה מצוינת לקידום מהיר.

רק שלוש סיבות אלו ממחישות עד כמה מערכת וורדפרס אידיאלית לכל סוגי האתרים, ואל נא נשכח שיש אף יותר סיבות מאלו. ברור למדי מדועוורדפרס הפכה לשם דבר בעולם האינטרנט ואף למערכת ניהול התכנים הפופולארית ביותר – הנתונים מדברים בעד עצמם.

הוסף תגובה