בארץ גם וגם מאת גליה קופליס

"בארץ גם וגם"  מאת גליה קופליס, הוא ספר ילדים בעל רעיונות מקוריים ומשעשעים ובצדם מסר המתאים לכל הגילאים על קבלת השונה והאחר.

עלילת הספר "בארץ גם וגם", מתחילה  בפגישה מקרית בין שתי משפחות; משפחת הישרים ומשפחת ההפוכים. כל אחת  מהן בטוחה בדרכה היא הטבעית והנכונה ביותר וכל דעה אחרת אינה פתוחה לדיון. ניסיונות ההכרות ומשחקי ההתחברות של ילדי שתי המשפחות, נבלמים על ידי ההורים החשדניים – של שני הצדדים. רק הופעת בני משפחת "הגמישים", המסתלסלים לכל הכיוונים,  מצילה את המצב. הם ממחישים לכולם כי את הבנת הייחוד שבנו אבל התחברות אל השונים מאתנו עשויה להביא להתפתחות, ללמידה מן האחר – ולחברות.

כולנו בני אדם. לכולנו אף, פה, אוזניים, שיער….. אך כל אחד מאיתנו מיוחד במינו, אין שני בני אנוש זהים זה לזה. השונות היא דבר חיובי ומעניין וראוי לטפח ולעודד את ההבדלים, כדי שהחברה תהיה מגוונת ומעניינת יותר. כך  יתאפשר לכל אדם להפיק את המקסימום מייחודו, מיכולותיו וכישרונותיו.

בספרה הראשון "סופרמרקט של אמונות" עסקה גליה בפיצות האמונות בקרב העמים. לטענתה, כל אחת מהן ניחנה באנרגיה אופיינית לה. מדובר באנרגיה ראשונית כגון; אנרגית הרוח, אנרגית האין, אנרגית המעשה ועוד…

הספר מכיל את עיקרי הדתות הגדולות, דתות מונותיאיסטיות, דתות המזרח, דתות עתיקות, מיסטיקה ופילוסופיה עתיקה ומודרנית. הוא מציע חלוקה חדשה של דתות ואמונות, לרבות החילוניות והמדעיות על פי האנרגיות והסמלים הנלווים אליהן. הספר ממליץ גם על דרכים למיין ולצרף אותן מחדש כך שכל אדם יוכל להרכיב אמונה שתתאים לו. שיטה זו עשויה לעזור ליחיד לגבש את אמונותיו בכך שתהפוך אותו לשלם ולנינוח עם עצמו. גם לחברה עשויה דרך זו לעזור משום שהיא זקוקה לגמישות רבה יותר עקב השפע העצום של אמונות, רעיונות וטכנולוגיות המתרוצצות בקרבה.

" האדם יכול לבחור באשכול סמלים לפי ראות עיניו, אבל בסופו של דבר קיימת אנרגיה שהיא הדרך שלו, והיא הנותנת את הטון העיקרי של מעשיו". בעתיד "האדם יוכל להרכיב ולבנות  לא רק את אמונתו אלא גם סמלים שנראו בעבר קבועים ובלתי ניתנים להזזה כמו אישיותו, גופו ואולי גילו. האדם יוכל בעזרת כל הדתות, האמונות והטכניקות לחיות בתוך חלום שהוא מעצב לעצמו…"

 על המחברת:

 גליה קופליס בוגרת תואר ראשון בחינוך ובפסיכולוגיה/אוניברסיטת בר אילן
בוגרת מכון אבני לציור ולפיסול וקורסים רוחניים רבים. בספרה הראשון " סופרמרקט של אמונות",מגלה  גליה מניסיונה העשיר וחושפת  בכתיבה עמוקה, בהירה והמחכימה.

לאתר ההוצאה : http://milatova.net

                                                                          

הוסף תגובה