בחירת מכונת קפה

בחירתמכונתהקפההמתאימהלך

בימינו, פשוט למדי למצוא מכונת קפה אשר בלחיצת כפתור תפיק קפה צלול וזאת לאחר טחינת פולי הקפה, חליטתם ואף הקצפת החלב, ללא כל מעורבות מצד המשתמש. נוסף לאלו, קיימות מכונות קפה ידניות, אשר מבוססות על התפיסה כי את הקפה יש להכין בדומה לאופן שבו הוא הופק לפני כמאה שנה. בטווח שנפער ביניהן, ניצבות מכונות הקפה החצי-אוטומטיות, המתאימות למרבית המשתמשים, הן מבחינת המחיר והן מבחינת איכות הקפה שהן מפיקות.

התאמת סוג המכונה

כשלב ראשון יש להחליט על סוג המכונה הרצוי. מכונות הקפה הידניות והחצי-ידניות הן מכונות המערבות את המשתמש בהכנת הקפה, בעוד שבמכונות האוטומטיות כל התהליך מבוצע באופן מיידי וללא כל צורך בהתערבות מצד המשתמש.

סוג חומר הגלם

מכונות קפה שונות צורכות חומרי גלם שונים. המבחר כולל קפה טחון, פודים לקפה, קפסולות ופולי קפה. לכל אחת מהווריאציות קיימים היתרונות והחסרונות שלה בכל הנוגע להכנת הקפה ויש לקחת זאת בחשבון.

עוצמת המשאבה

כחלק מתהליך הכנת הקפה, מים רותחים עוברים דרך גרגירי הקפה הטחונים. בכדי להגיע לרמת טעם גבוהה ככל הניתן, חשוב שכמות המים שתעבור דרך המשאבה תהיה זעירה ככל שניתן ושתהיה במצב של קיטור.

נוחות השימוש

היקף המעורבות הנחוצה בהכנת הקפה תלויה בהעדפות המשתמש. ככל שהמפרט הטכני הוא ברמה גבוהה יותר, כך יסופק למשתמש מידע רב יותר בכל הנוגע לתהליך הכנת הקפה או בכל הנוגע לצורכי התחזוקה (ניקיון המכונה, מילוי מים וכן הלאה).

עמידות המכונה

לחומרים מהם עשויה מכונת הקפה השפעה ניכרת על עמידותה ועל משקלה. נוסף לכך, כמות כוסות המשקה אשר מכונת הקפה מסוגלת להפיק ביום מעידה על מידת עמידות מכונת הקפה, ולכן כדאי לרכוש מכונה אשר מאפשרת הכנת יותר כוסות קפה מהצריכה הנורמטיבית של המשתמש.

עלות

טווח המחירים הוא רחב ומשתנה בהתאם לשילוב לצרכים השונים של המשתמש ממכונת הקפה, היקף השימוש בה ומידת השליטה הידנית במכונה. עלות מכונות הקפה מתחילה בכמה מאות שקלים ויכולה להגיע בקלות גם לעלות של כמה אלפי שקלים כאמור, ביחס ישיר לאיכות המכונה ושכלולה.

הוסף תגובה