פולי קפה ירוק

קפה ירוק

קפה הוא אחד המשקאות הנפוצים ביותר בעולם. אנשים רבים שותים קפה בצורה שגרתית ולא מעטים שותים קפה על בסיס יום יומי. אם במשך שנים רבות אנשים הסתפקו בשתיית קפה שהגיע מוכן ותעשייתי, הרי שבשנים האחרונות התחום השתנה מאוד. אנשים מוכנים לשלם ולרכוש מכונות קפה ביתיות אך מקצועיות ובעזרתן להכין קפה ברמה גבוהה. גם על תערובות הקפה כבר מוכנים לשלם יותר, ולא מסתפקים בתערובות תעשייתיות בעלות טעם חלש יחסית. כיום אנשים רבים קונים קפה קלוי איכותי וחזק, בעל ארומה וטעם ייחודיים וחזקים, או אף קולים בעצמם את הקפה.

כיצד קולים קפה בצורה עצמאית? כדי לקלות קפה לבד, צריך לקנות פולי קפה ירוקים- פולים שעדיין לא עברו קלייה- אותו תהליך שבו מאדים מתוכם את הנוזלים, ולאחריו ניתן לטחון אותם לאבקה. את פולי הקפה מייבאים לישראל מכמה מדינות, כך שישנם כמה זנים שמהם ניתן לבחור. גם את סוג הקלייה- באש או בתנור, ניתן לבחור ואף את משך הקלייה. כל אלו יובילו לטעמים שונים של הקפה. כיום קיימים גם מכשירי קלייה ביתיים שבעזרתם ניתן לקלות בצורה נוחה ופשוטה את פולי הקפה, וליהנות מקפה איכותי בביתכם הפרטי.

המגוון רחב, ולפני הזמנה של כמות גדולה של פולי קפה ירוקים, כדאי לטעום ולנסות פעם או פעמיים לקלות בעצמכם, וזאת כדאי להכיר את טעמכם האישי, ולבדוק מהו זן הפולים שיתאים לכם ביותר. בין השאר, ניתן לרכוש פולים שמגיעים מוייטנאם, מאינדונזיה, פולים שונים מהודו, מקולומביה, פולים נטולי קפאין, פולים המתאימים יותר לאספרסו, פולים מגואטמאלה, מניקרגואה, מקוסטה ריקה ועוד. כמובן שגם המחירים שונים בין הסוגים השונים של הפולים, כך שכדאי גם לחשוב על הנושא הזה.

בארץ קיימים כמה בתי עסק שמציעים פולים ירוקים במגוון רחב, וכן תערובות שונות של כמה זנים יחד. כמו כן, אם התחום מעניין אתכם תוכלו לעבור סדנה חד פעמית או קורס של כמה מפגשים, שבהם תלמדו על קליית קפה, על הזנים השונים והדרך לטעום ולהכירם, כך שתוכלו להגיע לטעם האישי שלכם ולצאת עם ידע שיעזור לכם בקליית הקפה הביתית שלכם.

 

הוסף תגובה