ביטוח משאיות – אופציות שונות לרכישת פוליסה

משאיות הן כלי רכב כבד ומורכב המיועד לעבודות כגון הובלה, גרירה ונשיאה של מטענים שונים. עבור הנהיגה במשאית נדרש רישיון מיוחד בשל אופייה המאסיבי, ובנוסף לכך היא מועדת לבלאי ואחזקתה השוטפת כרוכה בהוצאות גבוהות. למעשה, מדובר בכלי רכב בעלי רמת סיכון גבוהה מבחינת הגורמים האנושיים והמכאניים, וכן המוצרים המועברים באמצעותם. על כן, ביטוחי המשאיות מורכבים מגורמים רבים, ונחשבים כביטוח עסקי בעל תנאים ודרישות מיוחדות, בהתאמה לאופי הפעילות, לצרכי הבעלים ולרמת הסיכון. חשוב לדעת כי תחום הביטוח למשאיות מורכב משלושה סוגי פוליסות עיקריים – ביטוח בסיסי, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף.

פוליסת ביטוח בסיסית למשאית

ביטוח בסיסי המכונה ביטוח חובה מכסה על נזקי תאונות ונזקי גוף, והינו בגדר חובה עבור כל כלי רכב, כולל משאיות. עלות הפוליסה משתנה בהתאם למספר גורמים, הכוללים בין היתר את סוג המשאית וגודלה, סוגים ואיכויות של ייצור מרכבים, וכן את המטענים המועמסים, את אופי ההובלות ותדירותן. חשוב לציין שעלות פוליסת ביטוח חובה למשאית הינה גבוהה בהרבה בהשוואה לביטוח רכב רגיל, ושמחירי הפוליסות עשויים להגיע לעשרות אלפי שקלים. זאת מאחר והנתונים הסטטיסטיים מעידים על מעורבות גבוהה של משאיות בתאונות דרכים, ובמקרים רבים מדובר בתאונות קטלניות.

פוליסת ביטוח מקיף למשאיות

ביטוח מקיף מכסה על נזקים ופגיעות במשאית ובתכולתה הנגרמים מסיבות שונות, כגון תאונות, גניבות, שריפה, פיצוץ או תקלות. פוליסה זו כוללת אפשרויות רבות של כיסוי ביטוחי באופן מלא או חלקי, כדוגמת ביטוח בגין נזק לשמשות, שירותי גרירה, העברת סחורות, חיבור מנוף וביטוח עבור הגנות משפטיות. אמנם מבחינת החוק פוליסה זו איננה בגדר חובה, אך היא מהווה ביטוח חיוני ונדרש עבור כל משאית, ולמעשה מרבית החברות והעסקים יימנעו מלהעסיק משאיות שמטענן אינו מבוטח. עלויותיהן של פוליסות הביטוח המקיף משתנות בהתאם לסוג המשאית, לרמת הסיכון הכרוכה בעבודתה ולצרכי בעליה, אך באופן עקרוני מדובר בעלויות גבוהות. זאת בשל בלאי ושחיקה גבוהים של כלי הרכב, תקלות מכאניות המתרחשות לעיתים קרובות, ועקב היותן של משאיות מועדות לפריצות ולגניבת ציוד יקר ערך. בעת רכישת ביטוח מקיף חשוב לקרוא בעיון את כל סעיפי הפוליסה, על מנת להבין ולהכיר את הנסיבות המדויקות בהן חברת הביטוח מכסה על נזקים.

ביטוח צד ג' למשאיות

ביטוח צד ג' מכסה על פגיעות במשאית ובמטענה הנגרמות על ידי צד שלישי בנסיבות שונות, כגון תאונת דרכים, גרירה רשלנית או נפילת עמוד בנייה על המשאית. ניתן לרכוש ביטוח זה כחלק מהביטוח המקיף, או כביטוח נפרד ללא ביטוח מקיף, וכמו כן ניתן להגדיל את אחריות חברת הביטוח בהתאם לגובה הפרמיה שהמבוטח בוחר לשלם. עם זאת, חשוב לציין שבמרבית המקרים מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח הכוללת את שלושת סוגי הביטוח העיקריים, וזאת על מנת לכסות על כל סוגי הנזקים וההוצאות הצפויות והבלתי צפויות.

הוסף תגובה