דבש או שמן זית? למה לא שניהם יחד?

מכירים את האמרה "כל מה שטוב בחיים או שהוא אסור או שהוא גס או שהוא משמין"? במשך שנים רבות רווחה בציבור הדעה כי תזונה נכונה כרוכה באכילת מוצרים תפלים וחסרי טעם. בשנים האחרונות, עם תחילתו של עידן החזרה אל הטבע שבו התזונאים חוזרים אל המקורות, כיום הם נוהגים להמליץ על צריכת שמן זית וצריכת דבש לטובת בריאותם הפיזית ולשיפור המראה החיצוני. גם הדעה כי שמן זית משמין ולדבש קלוריות רבות השתנתה. כיום מעדיפים התזונאים להמליץ על הוספת שמן זית לתפריט היומי וצריכת דבש מתונה מדי יום.

 

איזה סוגים של שמן זית קיימים בשוק?

באשר לשאלה איזה סוגי שמן זית אפשר להשיג כיום, תלוי את מי שואלים. בשנים האחרונות הוקמו מפעלי ייצור שמן זית תעשייתיים רבים וכמעט כל מי שיש בחצרו עץ זית כובש שמן זית ומפיץ אותו כשמן זית ייחודי. טעמו הראשוני של שמן הזית מתבסס על סוג הזיתים מהם הוא מופק. הזן הפופולרי כיום בישראל הוא הזית הסורי שטעמו מריר מעט ומובהק. טעמים נוספים של שמן זית נוצרים על ידי התוספות אותם בוחרים יצרני שמן הזית להוסיף לו. יש שמני זית בטעמי פירות, כמו תפוז, לימון ולמון ליים, יש שמני זית מתובלים כמו שמן זית עם פלפלונים חריפים, שמן זית עם זנגוויל, שמן זית עם שום או עם בצל וגולת הכותרת – שמן זית בתוספת דבש.

 

 

למה להוסיף דבש לשמן זית?

לדבש סגולות מיוחדות –  הוא מכיל נוגדי חמצון המעכבים את התפתחותם של החיידקים והבקטריות. צריכת דבש יומיומית תורמת לספיגת הסידן בגוף ונחשבת לאנטיביוטיקה מן הטבע. נוהגים להשתמש בדבש בעיקר כאמצעי הקלה במהלך מחלת השפעת או כנגד דלקות גרון מציקות. שילוב הדבש עם שמן הזית מגביר את יעילותם של השניים ומגביר את הטעמים המיוחדים המשתלבים זה בזה. אין להשוות את טעמו של הסלט שתובל בשמן זית בלבד לטעמו של סלט שהוסיפו לו דבש מעורב עם שמן זית.

 

האם דבש ושמן זית טובים לצרכים קוסמטיים?

למטפחים את עור גופם, כדי להוסיף כף שמן זית למי האמבטיה החמימים ולטבול בהם במשך כ-15-20 דקות. אין צורך להסתבן, מספיק לייבש את הגוף בעדינות. העור יהיה רך ונעים למשך זמן רב, או לפחות עד המקלחת הבאה… להכנת מסיכת טיפוח לעור הפנים כדאי לערבב שתי כפות שמן זית בשתי כפיות דבש, למרוח על הפנים ולהמתין כעשרים דקות במנוחה מלאה. לסיום, יש לשטוף את הפנים בעדינות במים ללא תוספת סבון פנים. את  מסיכת הדבש ושמן הזית רצוי למרוח על הפנים אחת לשבוע. עור פנים רך ונעים מובטח למתמידות.

 

מה עוד אפשר להכין עם דבש בשילוב שמן זית?

אכן, דבש ושמן זית מוכרים עוד משחר ההיסטוריה כמוצרים ששימשו לטיפוח ויופי. אולם בתחילה דבש ושמן זית שימשו בעיקר כמוצרי מזון. במרחבי המזרח התיכון אפשר למצוא אנשים רבים שמזונם היומי העיקרי מתבסס על פיתה טבולה בשמן זית וכפית דבש מהולה בתוך התה החם. כיום מכינים מדבש ומשמן זית סלטים קרים, סלטים חמים, תבשילי עוף ובשר. שמן זית ודבש טעימים כל אחד בפני עצמו וגם במשולב טעמם מיוחד ועשיר.

לחץ כאן על מנת לפרסם מחדש את המאמר באתר או בבלוג שלך, זה חינם ופשוט

הוסף תגובה