דמיון מודרך בלידה

אחד התחומים שבהם תרגול דמיון מודרך משפיע באופן ישיר הוא תחום הלידה הטבעית. נשים הרות רבות גילו את כוחו המרפא של הדמיון ומשתמשות בו על מנת לעבור לידה קלה, שלווה וחוויתית במיוחד.

מדוע זה קורה?

הלידה היא תהליך טבעי אך מופלא. בניגוד לכאבים אחרים הנגרמים בגלל גורם חוץ גופי, כאב הלידה מגיע מבפנים, מהרחם, מהחיים החדשים הרוצים להוולד. יולדות מדווחות כי זהו כאב שאינו דומה לשם כאב אחר שכן, הוא כאב חיובי, כאב של חיים חדשים, כאב הכרחי, אם תרצו.

בדיוק מסיבה זו, קל יותר להכיל את כאב הלידה יותר מכל כאב אחר. על בסיס הנחה זו פותחה שיטה מיוחדת של דמיון מודרך לשעת הלידה.

לידה  טבעית טובה יותר.

שלושה עשורים של משככי כאבים בלידה הביאו לתופעת נגד של נשים המסרבת להיות מסוממות באפידורל ורוצות ללדת בצורה טבעית, בדיוק כמו פעם. לידה טבעית היא ללא ספק חוויתית יותר ומאפשרת הרגשה וחיבור מלא בין האישה לבין הולד הטרי.

 

חשוב להבין – כאב הלידה הוא כאב טוב. כדי להכיל זאת יש צורך לשנות את הדימויים השליליים שיש לנו לגבי כאב. זה בדיוק מה שעושה פרקטיקת דימיון מודרך.

להחליף את דימויים.

הנחת הבסיס בדמיון מודרך היא כי העולם שלנו בנוי מדימויים המניבים התנהגויות מסוימות. למשל, הדימוי של כאב מעורר בנו את התנהגות של עיוות הפרצוף והשמעת צליל – איי. אולם, אם נשנה את הדימוי של הכאב לדבר חיובי, גם הגוף יגיב בהתאם והכאב, למרבה הפלא, ייעלם.

היכולת להמיר דימויים שליליים בחיוביים נמצאת בכל אחד מאיתנו וממוקמת עמוק בנבכי הדמיון. בעזרת תרגול עקבי של דמיון מודרך ניתן להמיר את הדימויים הטבועים בנו מילדות לדימויים אחרים, מעצימים יותר וטובים יותר.

אירוע הלידה הוא קלאסי על מנת להמחיש את כוחם של הדימויים. אין ספק כי לידה נתפסת אצל רובנו כמשהו חיובי וטהור. יחד עם זאת, כאב הלידה נתפס שמשהו רע ואיום. בעזרת דמיון מודרך לומדות הנשים הערות כיצד "לרמות" את הגוף בעזרת דימויים של שלווה, נועם, שקט ואושר ובכך, לאיין את הכאב הכרוך בלידה טבעית.

כמובן שהנשים צריכות לתרגל דמיון מודרך על מנת להגיע ללידה מוכנות מבחינה מנטלית. בדיוק לשם כך יש קורס דמיון מודרך ליולדות הכולל מספר מפגשים שבהם לומדים לעשות דמיון מודרך להגיע לחדר הלידה רגועים, שמחים ושלווים מתמיד.

הוסף תגובה