דמיון מודרך – תרגיל בשחרור לחצים ופחדים

נודה על האמת, כמעט כל אדם סובל, בווליום כזה או אחר, מדאגות ופחדים בחייו. הדאגות או הפחדים יכולים לנבוע ממניעים שונים ומסיבות שונות: דאגות פרנסה, דאגות בריאות דאגות משפחה, כולנו מכירים אותם וכולנו חווים אותם.

עובדה זו אינה סותרת עובדה אחרת – הדאגות והפחדים שלנו הם לא הגיוניים. למרות התקדמות טכנולוגית מרשימה, האדם עדיין לא גילה דרך מהימנה לגלות את העתיד. האמת הפשוטה היאש אין דרך לדעת מה צופן לנו העתיד ועל כן, אין לנו שום סיבה לפחד או לדאוג ממנו.

דמיון מודרך הוא טיפול הנועד לגרום לנו להירגע ולהשיג שלווה ואושר בחיינו, בין היתר על ידי הפחתת רמת החרדה והפחד בו האדם המודרני שרוי. בכל קורס דמיון מודרך לומדים כיצד להרפות את מוחנו ולאפשר לכוחות החיוביים שבגופנו להשתלט עליו.

כיצד עושים זאת? הנה דוגמא לתרגיל.

בשדה ירוק, על גבעה קטנה…

 

המטופל משתמש בדמיונו על מנת להביא את עצמו למקום מיוחד, ירוק ומלבלב, שקט ונעים. האדמה לחה כמו אחרי גשם וחמה כמו לאחר חשיפה ארוכה לשמש אביבית. סביבך פריחה מגוונת של פרחי בר בפסיפס עוצר נשימה של צבעים וריחות. נפשך עולצת למראם והלב מתרחב ומתעגל, נח ומאושר.

אתה מרשה לעצמך ליהנות באופן משוחרר מהמראות, הריחות והצבעים המתגלים. אתה מתחיל לפסוע בשבילי היער הקסום, כלפי רעש של מים מפכפכים אותם אתה שומע אך לא רואה. אתה נמשך אל הקול הקסום ולאחר כמה דקות את מגיע לקבוצת צמחים גבוהים ואדומים. אתה ניגש למעגל הצמחים והם נפתחים לעומתך, מגלים בריכת מים קריסטלית ושקטה.

במקום עמוק, אתה יודע כי הבריכה הזו מכילה כוחות ריפוי שיכולים לעזור לך ואתה מתרגש לקראת כניסה למים. כשאתה פוסע אל המים את חש שהם עוטפים אותך ומתעצבים לפי מידת גופך. אתה נזכר ברחם נעים  ותחושת ביטחון עוטפת אותך כשאתה צף על המים המבריקים, מביט בשמיים כחולים, חפים מעננים, מוארים ועמוקים.

תוך כדי ציפה נעימה, אתה חש את כל הפחדים, החששות והדאגות נושרים ממך אל המים סביבך וזורמים משם הלאה. כעת אתה קליל וריק, נושם ומרגיש את הרגע. כעת אתה יכול לבחור לצאת בניחות מהמים, מגבת מחכה רק לך על אחד העצים המלבלבים סביב הבריכה.

אתה עולה חזרה לשביל המקורי, מודה ליער, לטבע ולבריכה הקסומה וחוזר למציאות, קל ומשוחרר יותר.

זהו תרגיל קצר ולא מחייב של דמיון מודרך. לפיו אפשר להבין כי לדמיון כוח תרפויטי להחליף דימויים שליליים בחיביים וליצור השפעה קונקרטית על החיים.

בכל הארץ ישנם קורסים בדמיון מודרך אותם יכול כל אדם לקחת ולשפר את חייו.

הוסף תגובה