למה כולם חייבים לעשות בדיקת ביטוחים?

למה כולם חייבים לעשות בדיקת ביטוחים?

בשנים האחרונות בדיקת ביטוחים הפכה לטרנד. סוכנים, סוכנויות וחברות ביטוח בודקים לכל מי שמבקש את הביטוחים והחסכונות הפנסיונים, בחינם.

הכל התחיל שמשרד האוצר הבין שיש צורך לתת לאזרחים את האפשרות לבדוק איזה ביטוחים וחסכונות פנסיונים יש להם והקים שירותים מדהימים (הר הביטוח והר הכסף) שבעזרתם כל אדם יכול לדעת בדיוק איזה כיסויים בדיוק יש לו, כמה הוא משלם עליהם וכמה חסכונות יש לו ואיפה הם נמצאים.

ההצלחה הייתה (ועודנה) מסחררת. רוב האוכלוסייה משתמשת בכלים האלו על דרך קבע כדי לבצע בדיקת ביטוחים קיימים באופן עצמאי או בעזרת אותם גורמים מקצועיים. ואם אתם לא ביצעתם בדיקה בזמן האחרון, הנה הסיבות שבגללן כדי לכן לעשות אחת בהקדם;

הוזלת עלויות

מי מאתנו אוהב לשלם ביוקר? מחירי הביטוח יורדים כל הזמן בגלל שעוד ועוד חברות ביטוח נכנסות לשוק ומגדילות את התחרות. פוליסה שרכשתם לפני שנתיים או שלוש כבר לא רלוונטית במחיר שלה ויש סיכוי משמעותית שניתן להוזיל את העלויות שלה בעשרות אחוזים.

גם הביטוח היחיד שיש לכם הוא ביטוח רכב, ובכל שנה אתם מתקשרים לאותה חברת ביטוח כדי לחדש את הפוליסה – הגיע הזמן שתפתחו את הסמארטפון, תחפשו "בדיקת ביטוחים" בגוגל ותבדקו איך אתם יכולים לקבל מחיר טוב יותר עבור הביטוח.

כיסויים טובים יותר

עם התחרות באה החדשנות. חברות ביטוח רבות מנסות לעשות ככל שביכולתן כדי לתת ללקוחות שלהם את הכיסויים הטובים ביותר, מבלי לשנות את מחיר הפוליסה.

חברת הביטוח "ליברה" למשל, מציעה כיסוי "פגע וברח" ללקוחות שלה, כך שאם קמתם בבוקר וגיליתם שמישהו שרט לכם את הרכב ככה סתם, ללא סיבה מיוחדת – היא תפצה אתכם. חברת הראל למשל מציעה כיסויים אקסקלוסיביים בביטוח הבריאות שלה ("אולי יש לכם ביטוח בריאות, אבל אין לכם הראל") וסוכנות הביטוח נסיעות לחו"ל פספורטקארד, מציעה כרטיס נטען ייחודי איתו תוכלו לשלם בחו"ל במקרה שתצטרכו לשלם על טיפול רפואי כלשהו.

בסופו של דבר, גם אם המחיר שתשלמו עבור הביטוח זהה אבל הכיסויים שתקבלו נרחבים ומקפים יותר, משתלם לעבור בין חברות ביטוח.

לוודא שלא הולכתם שולל

גם אם אתם בטוחים שעשיתם את עסקת חייכם, עדיף לבדוק את הסוכן או את חברת הביטוח שאמונה על הביטוחים שלכם. תוכלו לגלות האם המחירים והכיסויים שקיבלתם לא הוגנים ואם "הוליכו אתכם שולל" בבחירת הפוליסה וחברת הביטוח.

ביטוח הוא עסק רווחי למדי ולפעמים נציג המכירות שמדבר אתכם חושב רק על המשכורת שלו בסוף החודש ו"דוחף" כיסויים שאתם לא באמת זקוקים להם. מומלץ בדוק עם גורם מקצועי שוב את הפוליסות שעשיתם – אין לכם מה להפסיד.


הוסף תגובה