הכנת זיתים בבית

הכנת זיתים בבית

קל לקנות זיתים בסופרמרקט או בכל חנות אחרת.נעים יותר לקנות זיתים בשוק ששם המבחר רב ,גדול וטעים להפליא.הטוב ביותר זה להכין את הזיתים בעצמך.החל מהמסיק ועד לרגע האכילה.זה מרתק ,זה מעניין וזה טעים להפליא.

 מטבע הדברים יש סוגים רבים של זיתים ויש סוגים רבים של כבישה.במאמר זה אתייחס רק לכבישה הבסיסית של הזיתים ובהמשך אתייחס לכבישת זיתים מתוחכמת יותר,טעימה יותר ומרתקת מאוד.

 קטיף הזיתים:יש עצי זית רבים מאוד בישראל.חלקם הם לשימוש הצבור.רצוי מאוד לוודא שאינך קוטף זיתים הנמצאים במטע פרטי והשייכים לאדם אחר.

 את הזיתים ניתן להתחיל לקטוף לאחר הגשם הראשון.אם הזיתים כהים מידי הרי שהם אינם מוכנים.הזיתים צריכים להיות בצבע ירוק חזק עד חיוור.אסור שיהיו בהם פגמים.כל פגם משמעותו שחרק הטיל את ביציו בפרי.

 לאחר שקטפתם כמות יפה יש להביא את הזיתים ולהניחם במקום קריר למדי ואפל. השמש מוציא את השמן מהזיתים.ניתן ורצוי לחרוץ כל זית כדי להוציא ממנו את המרירות ושים את הזיתים בדלי מים.המים חייבים לכסות את הזיתים.יש להחליף מים כל יום במשך כעשרה ימים.

 יש להכין כלי זכוכית(רצוי) סטריליים לאחר ששטפנו אותם במים רותחים.פלחי לימון, שיני שום, גרגירי פלפל אנגלי, רצועות פלפל ירוק או אדום חריף, עלי דפנה ושמן זיתים משובח וחסר חומציות.

 הכניסו את הזיתים מעורבים עם כל החומרים הללו לכלי זכוכית.לאחר שכנסתם אותם שפכו לתוך כלי הזכוכית מים מלוחים.( קביעת רמת המליחות פשוטה- ביצה רכה אמורה לצוף במים אלו- זה המבחן) בסיום הוסיפו שכבה דקה של שמן זיתים שתצוף מעל למים ותכסה הרמטית.פקקו היטב את המיכל, כסו אותו בבד חסין אור ופשוט תשכחו מהזיתים לחודשיים.הזיתים יהיו במקום אפל וקריר.

 אחר חודשיים פתחו- הסירו את שכבת הזיתים העליונה ותיהנו.

בתיאבון

ד"ר אבי זלבה

הוסף תגובה