הם אינם עוברים על החוק, כנראה

מבדיקה שיטחית באינטרנט גיליתי את מה שידעתי כבר מזמן. 
נושאי תפקידים בממסד התיאטרוני מחליפים תפקידים בין התיאטרונים, עובדים בכמה תיאטרונים בו זמנית ומשמשים באותו תיאטרון בתפקידים שונים.
קשרי חברות, קשרי עבודה (בבתי ספר למשחק, באוניברסיטאות, בבתי ספר לכתיבה וכד'), קשרי עבר, והגרוע ביותר – קשרי משפחה.

אני כמעט בטוח שהממסד התיאטרוני  אינו עובר על החוק שאם כן, המחוקק היה בודאי עוצר בעדם.
אם מישהו חושב אחרת תהייה זו מחשבתו.

להלן מדגם של הקשרים הבלתי יאומנו בממסד זה.  המדגם מייצג מצב עדכני והצגות שרצות כיום בתיאטרונים. הוא אינו מפרט את ההיסטוריה של נושא התפקיד בממסד התיאטרוני.
הכל פתוח וגלוי עד להכעיס.

סדר פירוט נושאי התפקידים הינו מקרי בהחלט ואין בו חלילה כדי לזלזל בתרומתו או כשרונו של נושא התפקיד.
אם נפלה איזושהי טעות – איתכם הסליחה. היא לא תשנה את התמונה.

אבישי מישלטיין
כיום – משמש כדרמטורג של בית ליסין ומנהל אומנותי של פסטיבל פותחים במה/מסך.
הוא משמש גם כבמאי – הבנאליות של האהבה
בתיאטרון חיפה רץ מחזה בתרגומו "המכוער".
הוא משמש כמנהל פדגוגי של בית ספר לכתיבה יובל המון שם משמשים כמורים בין היתר סיני פטר (שמביים בקאמרי, השיבה לחיפה) , נויה לנצ'אט (ראו בהמשך).

אילן רונן
כיום – משמש מנהל אומנותי של תיאטרון הבימה.
כמו כן, הוא מביים שם:  אוגוסט מחוז אוסייג', אנה קרינינה, מלחמה

יעל רונן, הבת של…
ב-הבימה, במאית ומחזאית: טיקוצ'ין/בת ים (בת ים), דור שלישי, משוגעת.
בקאמרי: בימוי ותרגום – רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים,כתיבה ובימוי – פלונטר

הילל מיטלפונקט
משמש כמחזאי הבית של בית ליסין.
שם הוא גם מביים: גוד ביי אפריקה, אנדה (מחזאי/במאי), אלוהי הקטל.

מיכאל גורביץ
משמש כמנהל אומנותי בתיאטרון החאן.
הוא גם: במאי ומחזאי- אהובת הדרקון, עבוד ובימוי – אותלו, בימוי – המצליחים, 
כתיבה ובימוי -אושר, עיבוד ובימוי – הקמצן, בימוי – המלחמה על הבית.

נתן דטנר
משמש כיום כמנכ"ל תיאטרון באר שבע ומנהלו האומנותי.
אך הוא גם:         – במאי, קומדיה של טעויות.
                        – במאי, השחף
                        – במאי/עורך מוסיקלי, תשליך
בקאמרי הוא שחקן ראשי – כנר על הגג

רועי הורוביץ
משמש כיום כדרמטורג בתיאטרון באר שבע וכיועץ אומנותי.
הוא גם: – במאי, משיח
            – במאי, אפריל הקסום
            – במאי, נשים לא מציירות
            – במאי, דלתות נפתחות
            – שחקן, קומדיה של טעויות???

משה נאור
משמש כיום כמנהל האומנותי בתיאטרון חיפה.
הוא גם הבמאי של שמו הולך לפניו. (האמנם?)
ב-הבימה ביים את: הזוג המוזר.
בקאמרי ביים את הכתובה.

עמרי ניצן
משמש כיום כמנהל האומנותי של הקאמרי.
שם הוא גם במאי: המלט, אמדאוס, היה או לא היה.

יבגני אריה
משמש כיום כמנהל האומנותי של תיאטרון גשר.
הוא גם: – מעבד/במאי, שונאים ספור אהבה
            – במאי, טרטיף
            – במאי, רומן בעבודה
            – במאי/מעבד, יאקיש ופופצ'ה

רועי חן
משמש כיום דרמטורג של תיאטרון גשר.
הוא גם אחראי ל:  – עיבוד/נוסח עברי, שונאים סיפור אהבה
                        – עיבוד, רומן בעבודה
                        – תרגום, לילות לבנים.

אודי בן משה
משמש כיום כבמאי הבית בתיאטרון החאן.
לרבות תפקידי הבמאי בחאן הוא גם:
מביים בקאמרי – הנפש הטובה מסצ'ואן, הרטיטי את ליבי.

רוני פינקוביץ'
במאי בבית ליסין: תנאים של חיבה, סוף שבוע של תום.
במאי בקאמרי : הגיל הנכון לאהבה, עוץ לי גוץ לי.

עודד קוטלר
בבית ליסין הוא מביים – תפוחים מן המדבר (אשתו לשעבר משחקת בתפקיד ראשי, ליאורה רבלין)
בבית ליסין הוא משחק – הבנאליות של האהבה (יחד עם אשתו לשעבר).
בקאמרי הוא מביים – צחוק של עכברוש.
בגשר – גרסה עברית ובימוי להרפר ריגר, שוב עם אשתו לשעבר.

מיכה לבינסון
במאי בבית ליסין, עלמה ורות.
במאי בקאמרי, מי מפחד מוירג'ינייה וולף

דדי ברון
במאי בבית ליסין: דולפינים, הדוד וניה.
במאי ב-הבימה: מונולוגים מהוואגינה

עמית אפשטיין
ב-הבימה : דרמטורגיה- דור שלישי, מחזאי- טוקוצ'אן/בת ים, תלבושות – טוקוצ'אן/בת ים

אלון אופיר
הבימה: בימוי ועריכה , בראבו שרים 90
הבימה: בימוי, שעה יפה ליוגה
הבימה: בימוי, החותנת
הקאמרי: שחקן, עוץ לי גוץ לי
חיפה: משחק, שוק המציאות

עדנה מזי"א
עובדת בקאמרי כמחזאית:  היה או לא היה, משחקים בחצר האחורית.
עובדת כבמאית בקאמרי: עקר בית, משפחה חמה

 מוני מושונוב
הבימה, בימוי: הבגידה, חתונה מושלמת.
הבימה, משחק –  39 המדרגות.

 לסלי לאוטן
בימוי בבית ליסין, תקלה קלה
בימוי בבאר שבע, אתה צעיר רק פעמיים.

 נויה לנצ'ט
בבית ליסין, בימוי, טניה עולה חדשה
בבאר שבע, בימוי, ילדים חורגים 

רפי ניב
במאי בחיפה, הבחורים בדלת ממול.
במאי בגשר, הלילה ה-12.

 שמאול הספרי במאי כותב בקאמרי (אישה, בעל, בית) כאשר אשתו חנה אזולאי הספרי משחקת בהצגה.

יהושוע סובול מחזאי – קולות בלילה
עדנה סובול, תלבושות ותפאורה, קולות בלילה בקאמרי.

מה הקשר בין רות דר מלבישה /תפאורנית בקאמרי ובין אורן דר מלביש בבית ליסין וב-הבימה?

מה הקשר בין משה קפטן (במאי: בוסתן ספרדי, כנר על הגג) וגיל קפטן שחקן באותן הפקות?

 מה הקשר בין אופירה הנינג, מנהלת אומנותית של אנסמבל הרצליה לשמעון בוזגלו

מה הקשר בין גיל פרנק למור פרנק (בימוי בקאמרי)? 

להיכן מגיעות ידיה הארוכות של רבקה משולח?

להיכן מגיעים ענפיה השונים של משפחת לוין?

עכשיו, קוראים יקרים – איך הייתם מגדירים את הממסד התיאטרוני?

איך אומן/יוצר מן הישוב, שאינו משתייך לאחד הזרמים/הקשרים הנ"ל יכול להיכנס לתיאטרון?
התשובה – הוא לא! יהיו מחזותיו טובים ככל שיהיו, יהיה כישרונו גדול ככל שיהיה, תהייה השכלתו רחבה ככל שתהייה ויהיה ניסיונו רב ככל שיהיה…

הדרך היחידה היא : להקים תיאטרון, לנהל, להיות במאי הבית, מחזאי הבית  ו… להביא לשם, ע"ח הציבור, את המשפחה, החברים, קשרי העבר. או לחכות למחוקק

זכרו – יש כסף בתיאטרונים. תמיד היה ותמיד יהיה!

תיאטרון הפסיפס – תיאטרון ישראלי חדש
http://hapsifas.co.il/

הוסף תגובה