המדריך המלא ליועצי בטיחות אש, היתרי בנייה ומהנדסי בטיחות אש

מבוא: מה תפקידו של יועץ בטיחות אש?

יועצי בטיחות אש הם מומחים מוסמכים המעניקים ייעוץ וחינוך בנושאי מניעת שריפות, הגנה מפני אש ופינוי.

יועצי בטיחות אש הם אנשים המתמחים במניעת שריפות במבנים על ידי תכנון מערכות מיגון אש. הם יכולים להיות אדריכל או מהנדס מוסמך או שלמדו להיות יועץ מורשה. לעתים קרובות הם עובדים עם צוות הניהול של בעלי בניינים כדי לזהות אזורים שונים הזקוקים לתוכניות בדיקה, הגנה או פינוי טובות יותר על מנת למנוע תאונות בבניינים שלהם.

מהן הדרכים הטובות ביותר להגן על העסק שלך מפני שריפות?

חשוב שתהיה תוכנית למניעת שריפות, והקפידו לזכור את הדברים הבאים:

– דעו כיצד להגיב כאשר אתם מריחים עשן או רואים שריפה

– שיהיו יציאות ביתיות שאינן חסומות

– התקן גלאי עשן בכל קומה בבית שלך ובדוק אותם מדי חודש

– שמור על מסך האח שלך סגור

– אחסן פריטים דליקים, כגון בנזין, מדלל צבע ומוצרי ניקוי הרחק מהבית שלך.

פתרון ספרינקלרים

עותק מודעה: ויצמן הנדסה מתמחה בתכנון מערכות ספרינקלרים. אנו החברה היחידה בישראל להגנה מפני אש עם צוות מומחים בינלאומי עם ניסיון של עשרות שנים בתכנון והטמעת מערכות מיגון אש לשדות תעופה, בנייני משרדים, מפעלים, שכונות מגורים ועוד.

יועץ בטיחות אש

עותק מודעה: ויצמן הנדסה היא חברת יועץ אש המתמחה בתכנון ספרינקלרים לכל מבנה. כמו כן, אנו מתמחים בייעוץ ותכנון מערכות כיבוי אש עבור רשות הכבאות וההצלה.

המדריך המלא למערכות ספרינקלרים וכיצד הן יכולות להציל חיים ובתים

מבוא: מהי מערכת ספרינקלרים?

מערכות ספרינקלרים הן חלק חשוב בהגנה מפני אש. הם אוטומטיים לחלוטין ומספקים דרך יעילה לכיבוי שריפות. ספרינקלרים יכולים לזהות נוכחות של אש על ידי חישת שינויים בטמפרטורה, עשן או שניהם.

מערכת ספרינקלרים היא מכשיר שמתיז מים על שריפה במטרה לכבות אותה. ספרינקלרים פועלים על ידי זיהוי נוכחות של עשן ו/או חום, שיגרמו לשחרור מים לאזור שזוהה.

איזה סוג של מערכת ספרינקלרים כדאי לבחור?

ישנם שלושה סוגים של ספרינקלרים בשוק. אלו הם ספרינקלרים קבועים, ספרינקלרים סיבוביים ומתזים מתנודדים.

ספרינקלר קבוע: הם מתקבעים לקיר או לתקרה וניתן לכוון אותם באופן ידני.

ממטרה רוטרית: הם מתפתלים בתבנית קשת או עיגול כדי לכסות שטח רחב יותר מאשר קבועים.

ספרינקלרים מתנודדים: סוגים אלו של ספרינקלרים נעים למעלה ולמטה בתבנית קשת כדי לכסות שטח רחב יותר משני סוגי המערכות האחרים.

ספרינקלרים קבועים: מערכת קבועה היא הטובה ביותר עבור אזורים עם משטחים קשים כמו בטון או קירות אבן, כלומר יש לה פחות סיכון לרווית יתר של הקרקע, אך יש להתאים אותם באופן ידני כך שתצטרך מישהו בהישג יד שיעשה זאת כאשר

כל מה שצריך לדעת על ספרינקלרים ומערכות כיבוי אש למבנים מסחריים

מבוא: חשיבותה של מערכת ספרינקלרים בבניין מסחרי

ניתן להשיג ספרינקלרים בסוגים שונים וניתן להתקין אותם כמערכת שלמה או כשדרוג למערכת הקיימת.

יש כאלה שסבורים שאסור להתקין ספרינקלרים במבנים מסחריים כי הם מעדיפים להוציא כסף על מערכות כיבוי אש במקום שידחו שריפות ללא מים כלל. אבל אחרים, כמו האגודה הלאומית להגנה מפני שריפות, מאמינים שמערכות ספרינקלרים חיוניות למניעת התפשטות שריפות ברחבי בניין מסחרי ולגרום לנזק רב יותר ממה שהן היו עושות בדרך כלל אם לא היו מים כלל.

מערכות ספרינקלרים: חשיבותה של מערכת ספרינקלרים בבניין מסחרי

סוגי ספרינקלרים ומערכות כיבוי אש

מערכות כיבוי הלון משמשות להגנה מפני שריפות נוזלים.

בעבר, מערכות הלון שימשו ביישומים כמו בצבא, תעופה וחקר החלל. כיום, הם משמשים בעיקר במסגרות תעשייתיות. ניתן למצוא אותם גם במוצרי צריכה מסוימים כגון מטפים ומכשירי נשימה עצמאיים.

ספרינקלרים הלון הם סוג של ספרינקלרים המשחררים גז הלון לחדר כאשר הוא מזהה שריפה. אז גז זה חונק את הלהבות על ידי ביטול אספקת החמצן אליהן. הם עושים זאת על ידי פירוק לצורת גז בלתי מזיקה המורכבת מאטומי פלואור וברום כאשר הם באים במגע עם מולקולת חמצן. מערכת מסוג זה יעילה מאוד עבור שטחים גדולים מכיוון שהיא יכולה לכסות

החשיבות של תוכנית מקיפה למניעת שריפות

תוכנית למניעת שריפות יכולה להגן על חיינו ורכושנו מפני שריפה. הנה כמה תרחישים שבהם חשובה תוכנית מקיפה למניעת שריפות.

1. בבית חולים ניתן להשתמש בתוכנית מקיפה למניעת שריפות כדי למנוע אחסון חומרים מסוכנים במרתף. ניתן להשתמש בחומרים אלו במקרה של אסון, אך במקרה של שריפה הם עלולים להפיץ אותה במהירות ברחבי בית החולים ולסכן את כולם.

2. בבניין משרדים עם מספר קומות, שימוש בממטרות בכל קומה יבטיח שגם אם קומה אחת עולה באש, אף אחד לא צריך לדאוג ללכד או להיהרג כי יש לו נתיב מילוט דרך מערכות הספרינקלרים של הקומות האחרות. כמו גם שלהם.

3. במתחם דירות, אם דירה אחת מתחילה לבעור וחוסמת את הגישה למדרגות שלה

הוסף תגובה