השתלטות הרשת החברתית על חיי היומיום שלנו

 

כבר ממזמן הרשת החברתית הגדולה בעולם הפכה להיות חלק יומיומי משגרת חיינו. בין אם מדובר על פרופיל אישי שבו אנו יכולים לבדוק מ קורה עם החבר שלנו מאוסטרליה בטיול אחרי הצבא ובין אם מדובר בהעלאת תמונות של התינוק החדש של הבן דוד שלנו.

מעבר לכך, רשת הפייסבוק נעשתה והפכה לכלי שיווקי ענק ובלתי ניתן לעצירה. קמפיין ממומנים שמפורסמים ע"י פילוח אוכלוסייה ספציפי ומדויק – גיל, מין , עיר מגורים, דת ואפילו תחומי התעניינות , עמודים עסקיים בכל תחום אפשרי בעסקים מהקטנים ועד לרשתות הגדולות בעולם.

מבחינת סטטיסטיקה ישראל ב2010 הייתה במקום ה-13 בעולם מבחינת חדירת הפייסבוק לחיי התושבים. מקום מכובד מאוד, מסתבר שישראלים מאוד אוהבים לשוטט ברשת החברתית. לעומת ארה"ב שבה למעלה מ100 מיליון חשבונות אז 4 מיליון המשתמשים הרשומים בישראל נראים ממש מיקרוסקופיים אך לא נשכח כי בישראל 4 מיליון משתמשים מהווים למעלה ממחצית תושבי המדינה הקטנטנה שלנו.

דבר נוסף מעניין הוא שמבחינת מין המשתמשים ברשת הפייסבוק יש יותר גברים מנשים. חשבנו שהמין השני אוהב לנבור בחשבונות זרים אז טעינו. דווקא הגברים יותר משום מה. שכבת גיל המשתמשים בישראל מרוכזת בין גילאי 18 ועד גילאי 24 ואחריה יש את שכבת הגיל של 24-34.

עוד דבר מעניין שניתן ללמוד מנתוני הסטטיסטיקה של רשת הפייסבוק(מעודכן לסוף שנת 2010), הוא תחומי העניין של הישראלים. נחשו מה נמצא במקום הראשון ? באופן לא כל כך מפתיע, נמצאים עמודי החדשות. הרי ידוע שישראלים אוהבים להיות מעודכנים בערך כל דקה וחצי בחדשות. אחרי עמודי החדשות ארץ נהדרת מככבת במקום השלישי. מבחינת המדינות שנמצאות לפנינו בהתמכרות לרשת החברתית נמצאות להן אייסלנד הנידחת, דנמרק, נורבגיה, קנדה וסינגפור.

הידעתם כי בכל 20 דקות מעודכנים למעלה ממיליון קישורים משותפים ? כל 20 דקות גם מפורסמות בפייסבוק למעלה מ2.5 מיליון תמונות חדשות של משתמשי הרשת החברתית ונענות למעלה מ10 מיליון תגובות על פרסומים. הנתונים המטורפים האלה רק הולכים וגדלים ככל שעובר הזמן, לכן גם אנו צריכים להבין את כוחה של הרשת החברתית הגדולה בעולם. אם אתה בעל עסק או דיעה או כל דבר שאתה חושב שצריך לשתף או לקדם , למד את הרשת החברתית על בוריה ולמד איך ניתן לייעל את כוחה העצום לקידום תחומי העניין או העבודה שלך. שיהיה בהצלחה

הוסף תגובה