כיצד יש לאכול סושי

האם אתם מודעים לדרך בה אמורים לאכול את המעדן היפני הזה? לפני כמה שנים, עצם מחשבה על אכילת דג נא היה גורם לרובנו להתפתל.

היום, לעומת זאת, אכילת סושי תפסה. המנה הוצגה לחיך ההודי הנבון רק לפני כמה שנים, וכבר נכנסה לפלטת הטעמים שההודים אוהבים. עבור האדם הרגיל, סושי הוא בעצם אורז חמצמץ בציפוי פרוסות דג, חיים ומבושלים כאחד. מלבד תוספות הדגים הרגילות, אפשר לטעום בשר, ירקות מעורבים, פירות ים אחר וגבינת שמנת ברול שלך.

מבקרת המזון ראשמי עודאי סינג אומר שהייתה תקופה שבה הגורמה העולמי שאב השראה מצרפת, אבל עכשיו כל זה משתנה והוא מחפש  את המזרח. "הפופולריות של סושי היא רק סימן לזמנים המשתנים. מי היה אי פעם מדמיין שדג נא עשוי לצבור פופולריות במדינה שבה מבשלים כל דבר. זה כבר קורה בשנים האחרונות בשל המעמד הבינוני שהולך וגדל וכך גם נוסע יותר ומקבל חשיפה למאכלי העולם". כפי שעולה מהפופולריות של המטבח היפני, הוייטנאמי והקוריאני, היא מאמינה שהחיך שלנו מוכן להתנסות בפלטת טעמים קצת אחרת.

 

השף/מסעדן פארוק קמבטה משרטט את ההיסטוריה של המנה. "למרות שרבים לא יודעים, סושי למעשה מקורו בסין. הסינים היו אורזים את הדג באורז ושולחים אותו ליפן. יש באורז אנזימים אשר פועלים כחומר משמר אך היפנים נהגו לזרוק את האורז ולשמור רק את הדגים. לאט לאט אנשים החלו לאכול את הדג עם אורז והסושי הבסיסי הראשון נוצר". הוא אומר שהסושי לעולם לא נעשה על ידי שפיות משום שהידיים שלהן הרבה יותר חמות מהטמפרטורה הנדרשת להכנתו. מעניין לציין, כי סושי תמיד מוגש בזוגות וצריך להיאכל שלם.

שף באמבנג אומר שסושי אפשר לאכול גם כמנה ראשונה וגם כמנה עיקרית. יש מגוון גדול לבחירה, כולל סושי ניגירי, מאקי סושי, סושי אוראמאקי, סושי טמאקי ועוד.

החלק הכי טוב הוא, מלבד הטעם כמובן, הוא שהסושי בריא מאוד. הוא לא מכיל שמן והוא עשיר בעמילן, חלבונים ומינרלים. הוא קל לעיכול, ועם כמות המסעדות הצצות בכל המקום, נראה שאנחנו אוהבים את האפשרות הבריאה הזו ורק רוצים עוד!

הוסף תגובה