התפריט היומי היפני

מוצרי מזון כמו טופו, סושי, טמפורה, מיסו, ואפילו תה ירוק זמינים לאנשים גם מחוץ ליפן עכשיו.ב אוכל יפני התפתח מאוד במאה השנים האחרונות, עקב שינויים חברתיים, כמו גם פוליטיים רבים. כבר מהתקופות הקדומות, שבהן חלק גדול מהמאכלים המסורתיים הושפע במידה רבה על ידי התרבויות הקוריאנית וסיניות, מטבח יפני הפך בהדרגה עם תחילתה של תקופת ימי הביניים, שהביאה יחד עימו טעמים וטעמים חדשים.

עם כניסתם של הימים המודרניים, שינויים מסיביים התקיימו, והמטבח היפני הושפע מאוד מהתרבות המערבית. עם זאת, המזון של היום הוא עדיין מאוד דומה למה שהיה קיים בשלהי המאה ה -19. משמעות הדבר היא שחלק גדול מהמטבח היפני כולל את המזונות אשר שיטות הבישול שלהם והחומרים הוכנסו על ידי תרבויות אחרות, אבל מאז הם נוסו ופותחו על ידי היפנים עצמם.

ארוחת בוקר יפנית מסורתית תכלול אורז מאודה, מרק מיסו, תה ירוק, ומגוון רחב של תוספות. חלק מהתוספות הנפוצות ביותר הן דייסת אורז או nanakusa-gayu, אשר מורכב משבעה עשבי תיבול שונים, חביתה מגולגלת, הידוע גם בתור tamagoyaki, טופו העשוי מחלב סויה שהחמיץ, בשר חזיר וביצים, דג צלופח בגריל, מלפפון חמוץ, סלט, אצות מיובשות, ונאטו, שהוא פולי סויה מותססים. למרות שצריכת אורז ברוב משקי הבית היפניים אמורה להיות בירידה, אורז עדיין נחשב לדיאטת אורח החיים של העם היפני. קערה מהבילה של אורז כלולה ברוב הארוחות היפניות, ואפילו התוספות מוגשות עם אורז! מלבד אורז, רוב הארוחות מסתיימות בסבב של תה ירוק יפני שיוגש לסועדים – אקזוטיות לליבה!

לארוחת צהריים, הנורמה תהיה קערה של אטריות או אורז, הידוע גם בתור donburi, שמורכבת מדגים, בשר או ירקות. מקערות בשר לאטריות אודון, yakisoba וסובה, היפנים פשוט אוהבים את האטריות שלהם! במיוחד, אטריות ראמן, שמוגשות עם תוספות שונות – מבשר חזיר ועד לירקות. סושי בטמפורה, ואורז מטוגן גם ידועים כפריטי מזון מסורתיים. סושי הפך להיות המעדן הפופולרי ביותר, עשוי מאורז עם חומץ, וזמין בסוגים רבים ושונים, ואילו טמפורה היא פירות ים וירקות מטוגנים בשמן עמוק.

הוסף תגובה