זמרת ג'אז והרכב לקבלת פנים לאירוע- גוון, מקצבים לריקוד, והתאמה לכיס

זמרת ג'אז והרכב ג'אז – לאירוע או קבלת פנים והתאמה לכיס

כשאתם מתכננים אירוע, ורוצים להזמין הרכב נגנים חי, ובא לכם לשם שינוי  הרכב שיזיז את האורחים שלכם,(כי אתם פשוט אוהבים ג'אז או רוצים ארוע לגמרי אחר ממה שמקובל היום במיין סטרים..)  אתם רוצים בהחלט שתהיה אווירה ריקודית, אפשרות להנאה מצלילים מרקידים במקצבים שונים, ורוצים ליצור גם אווירה אינטימית בצליל חם : בחירה מומלצת לאוהבי הג'אז מבינכם – על הרכב ג'אז וזמרת, עם מספר נכון של נגנים בהרכב, נגנים מקצועיים בעלי נסיון, ובעלי רפרטואר שירים ומקצבים שמתאימים לריקוד וגם יעשו עבורכם את העבודה של יצירת אווירה חמה.

אז מה לבקש? מה יוצר את האווירה, ואיך נדע האם ההרכב גם ינגן מקצבים הניתנים לריקוד? אז הנה כמה סודות מקצועיים וטיפים שיכולים לעזור לכם – לדעת מה לבקש

הרכב ג'אז וזמרת עם  מספר נגנים נכון – שיכול להרים אנרגייה ריקודית – צריך למנות לפחות, 4 -5 מוזיקאי ג'אז מיומנים ומקצועיים. בסקצייה של כלי ההקשה – בס תופים ופסנתר, ובסקצייה של המלודייה – זמרת ג'אז, וכלי נשיפה אחד לפחות. מנסיוני באירועים, והתבוננות בקהל חי ונושם גם באירועי רחוב ובפסטיבלים, הרכב ג'אז טוב בחמישייה יכול בהחלט להרים את האנרגייה ולגרום לקהל לזוז. הרכב ג'אז שמונה גם גיטריסט טוב, בנוסף לפסנתרן – עשוי להשמע מלא מגוון ובעל קטעי סולו עשירים ומעניינים.

מה רוקדים? אילו מקצבים או סגנונות הקהל אוהב בדרך כלל?

כאן ניכנס לרגע לגילו של הקהל שלכם, אם יש בקהל אנשים שגילם נע בין 30 ומעלה, סביר להניח, שירקדו לצלילי סלסה, רומבה, סמבה, בוסה נובה,רוקנרול, וסווינג סוחף. אם יש לכם נוער -הרבה נוער, נוער אוהב ומתחבר היום בעיקר לרוק פופולארי ישראלי או אמריקאי, רוק כבד, טראנסים, דאב סטפ, ועוד סגנונות קצב עכשוויים. עבור הנוער שבחבורה, כדאי מאוד להביא דיג'יי שמכיר ויודע מה הנוער אוהב.(גם אז כדאי לעשות ישיבת התאמת ציפיות ותאום טעם מוזיקאלי, כדי שלא כל הערב יהיה רק טראנסים).

מה יוצר את האווירה החמה? בדרך כלל כאשר יש זמרת ג'אז וכלי נשיפה בהרכב ג'אז המונה חמישיית נגנים מקצועיים, מה שיעשה בקלות רבה את העבודה של יצירת אווירה חמה זה כמה אלמנטים חשובים : הקשבה הדדית בין המוזיקאים, רפרטואר של כמה באלדות יפהפיות ומוכרות בז'אנר הג'אז, ועיבוד מוזיקאלי מתאים. הרכבי ג'אז טובים ומנוסים בדרך כלל יעשו את זה בלי להתאמץ.

מה בקשר למחיר – כיסו תקציבו של מזמין הרכב הג'אז – בדרך כלל גם קובע את גודלו של ההרכב, הרכב ג'אז המונה חמישיית נגנים עשוי להתאים לכל כיס, הרכב ג'אז מפואר וגדול כמו הרכב קומבו (בין 7 ל 10  נגנים ) או ביג בנד מ 15 נגנים ומעלה, עשויים להישמע טוב, בידקו אם הרפרטואר שלהם מתאים לריקודים….יחד עם זה המחיר עשוי להיות קצת גבוה מדי לאנשי המעמד הבינוני בכל קהילה וחברה.

 

לסיכום

אם אתם מתכננים ארוע, ורוצים הרכב ג'אז וזמרת עם צליל חם שגם ירקיד את הקהל, כדאי להזמין הרכב ג'אז המונה לפחות 5 נגנים : (סקציית קצב) -ריתם סקשיין זמרת ג'אז וכלי נשיפה, לבקש או לשאול  את מנהלת הרכב הג'אז האם הרפרטואר שלהם רקיד, ונכללים בו קטעי בוסה נובה, סמבה, סלסה, רומבה, רוקנרול וסווינג. וכן לבקש כמה בלאדות במיוחד ליצירת האווירה החמה בארוע שלכם. וכן בהתאמה לתקציבכם, חמישיית נגנים מקצועיים ומנוסים עשויים לעשות את העבודה, ולתת מענה לצרכיכם בארוע, במחיר שתוכלו להרשות לעצמכם. בכל מקרה תמיד כדאי להזמין גם דיג'יי להרקדת הארוע שלכם, גם להפסקות של הנגנים, כי כדאי שהמוזיקה תימשך ואנרגיית הריקוד לא תפוג, וגם גיוון בסגנונות ייתן מענה לשאר הקהל שאולי לא ייתחבר לסגנונות הריקוד של הרכב הג'אז עם הזמרת שבחרתם.

בברכה אוריה דהישראלי

oryadi@gmail.com

הוסף תגובה