חומוס הוא מאכל ישראלי וישראל היא חומוסיה אחת גדולה

היום בישראל יש למעלה מ 300 חומוסיות. חשבתם פעם למה חומוס הפך להיות כל כך פופולארי בארץ? למה דווקא בארץ? למה דווקא חומוס? מהם המאפיינים היחודיים שגרמו לו להיות כל כך פופולארי?

לפני שאני אתחיל לקשקש, אני אעיד על עצמי, שאני מנגב חומוס בתדירות לא הומניטרית. משהו כמו 3 פעמים בשבוע. אני נהנה מכל רגע!

אז ככה:

קודם כל חומוס הוא זול. אין מה לעשות, יהודים הם לא פרייארים. לא רוצים לשלם הרבה על אוכל.

בנוסף, חומוס הוא מאכל צימחוני בבסיס (כמובן שלא מדובר על חומוס עם בשר), ובישראל כמות הצמחוניים גדלה משנה לשנה, ולכן חומוס הופך להיות פופולארי יותר ויותר.

 

הישראליים ידועים בחוסר הנימוס שלהם, וחומוס ממחיש זאת יפה. חומוס אוכלים עם פיתה ביד ועם בצל ביד השניה ולא עם סכין ומזלג.

ביטויים רבים הוטמעו בשפה על בסיס המילה חומוס. 'שיטת החומוס'. 'שביל החומוס'. 'מה אתה חומוס?'

שביל החומוס למי שלא יודע הוא ביטוי לאיזורים בחוץ לארץ שכל הישראלים מטיילים בהם. לדוגמה בתאילנד. כולם מטיילים בבנגקוק-צ'אנג מאי, והאיים. בהודו קורה משהו דומה….

'מה אתה חומוס' הוא ביטוי המביע תמימות על גבול הטיפשות.

ואם כבר מדברים על חוץ לארץ. אז תדעו דבר אחד חשוב: חומוסיות שתפגשו בכל מדינה (שהיא לא מדינה ערבית) לא באמת מגישות חומוס, אלא אוכל מעובד ומוזר שאמור להיות דומה בטעם, ושלא תעזו לשפוט על סמך חומוס מהסוג הזה.

אגב, אם אתם לא עצלנים, אז להכין חומוס זה אחלה רעיון! ההכנה ממש קלילה ופשוטה. אורכת משהו כמו 10 דקות עבודה (פרט להשריית החומוס), והתוצאה מדהימה! (החסרון היחיד הוא שאין חומר משמר ולכן חייבים לאכול את מה שהכנו בימים הקרובים – אולי זה יתרון)

בקיצור, מאחל לכם לנגב על השנה!

הוסף תגובה