למה מזון יבש לכלבים חשוב לתזונה של הכלב שלכם?

למה מזון יבש לכלבים חשוב לתזונה של הכלב שלכם?

כלבים מגיל מסוים יכולים לצרוך רק מזון יבש על מנת להשלים את החוסרים התזונתיים שלהם, לשפר את התפקוד הטבעי של מערכת החיסון, להרוויח תועלת לפרווה ולטיפוח ואף להרגיש ערניים יותר. עם זאת, עדיין חשוב לבחור את סוג המזון המתאים ובמידת הצורך להתייעץ עם הווטרינר לגבי מה הכי מתאים לגזע של הכלב ולגילו

ההבדל העיקרי בין מזון יבש לכלבים לבין מזון רטוב בא לידי ביטוי בהתאמה לגיל שלו. כאשר הכלב עדיין גור ואין לו שיניים חזקות, הוא בדרך כלל לא יכול להתמודד עם המזון היבש. בשלב הזה דווקא מזון רטוב ייתן לכלב את התועלת הרבה ביותר, בעיקר אם בוחרים אותו נכון ועל פי צרכי ההתפתחות הרלוונטיים. בכל מקרה של דילמה או התלבטות, אפשר גם להתייעץ עם הווטרינר לגבי סוג המזון המתאים לכלב כאשר הוא גור.

מה שאין לגביו ספק הוא מידת ההתאמה של אוכל יבש לכלבים בוגרים. החל מגיל מסוים וכאשר השיניים של הכלב מספיק חזקות, אין כבר שום בעיה לתת לו אך ורק מזון יבש. באופן הזה מרוויחים את היתרונות השונים של מזון יבש לכלבים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, בלי לוותר על הערך המוסף ועל התועלת התזונתית ממנו.

מה היתרונות של מזון יבש לכלבים?

התייעצות עם וטרינר לגבי התזונה של הכלב יכולה להתבצע במהלך ביקורים תקופתיים שאותם ממילא מתאמים עבור חיית המחמד. אבל אם מסתכלים לעומק על רשימת היתרונות של מזון יבש לכלבים לעומת סוגי מזון אחרים, רואים נתונים שחוזרים על עצמם אצל כל הווטרינרים והמרפאות הרלוונטיות.

הנה למשל כמה יתרונות מאוד בולטים של מזון יבש לכלבים שאותם כדאי להכיר כאשר בוחרים לאמץ חיית מחמד:

א. המזון היבש זול יותר

קודם כל, מזון יבש לכלבים מחזיק מעמד זמן רב יותר מאשר מזון רטוב. המשמעות היא שניתן לרכוש את המזון היבש בחבילות גדולות וכך לחסוך בהוצאות. ככל שהחבילה של המזון גדולה יותר, כך המחיר לכל ק"ג אוכל יורד. אז אמנם לא מדובר על תועלת תזונתית, אבל כן יתרון שלא כדאי לזלזל בו.

ב. מזון היבש מכיל מרכיבים חיוניים

יצרני מזון יבש לכלבים מנצלים את המרקם שלו על מנת לשלב בתוכו מרכיבים חיוניים. זה יכול להיות חלבון כמו בשר, עוף, דגים או כבש וגם מרכיבים משלימים אחרים. המטרה היא לנצל את הזמינות הגבוהה של מזון יבש לכלבים ואת הטעם שלו על מנת לעודד את חיית המחמד לצרוך אותו וכדי להשלים חוסרים תזונתיים.

ג. יש מזון יבש שמתאים לכל סוג של כלב

מזון שמתאים לסוג הכלב והגזע מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יסכים לאכול אותו בשמחה. כאשר הכלב אוכל נכון את סוג המזון היבש שמתאים לו, זה אומר שהוא מרגיש עירני יותר. מאחורי הקלעים, מזון יבש לכלבים משפיע בצורה חיובית היא הוא עוזר להבריק את הפרווה, משפר את התפקוד הטבעי של מערכת החיסון ואף מונע מחלות.

איך בוחרים מזון יבש לכלבים?

בשביל לנצל את היתרונות השונים של מזון יבש לכלבים, צריך לקרוא את רשימת המרכיבים המופיעה על גבי האריזה. במקביל, ניתן להתייעץ עם וטרינר ובעיקר להסתכל על התגובות של הכלב כאשר הוא אוכל אותו. אם הכלב מתחבר לאוכל, ניתן להמשיך איתו באופן קבוע. בכל מקרה אחר, אפשר לשקול להחליף את המזון היבש בסוג חדש. בכל מקרה, ניסוי וטעייה יעזרו לאמץ שגרת אכילה נכונה. 

הוסף תגובה