טעמים לאכילה מבוקרת

טעמים לאכילה מבוקרת

למרות שאחד התירוצים המביאים לאכילת-יתר הוא "להינות מהאוכל, ליהנות מהחיים … " הרי לאמיתו של דבר , דווקא אכילה מבוקרת , היא זו שתאפשר לנו להינות מהטעמים , המרקמים , ומאותן האיכויות הנוספות , מעניקות החיים , שיש בחווית האכילה .

הביטוי מבוקר קשור למציאות של בוקר , בהירות ואור. כבר נאמר ש " אין שמחה כהתרת הספקות ". אכילה מבוקרת משחררת אותנו לראות בבהירות את החיים . החל מרצונותינו הפשוטים ועד לתכליתנו העמוקה.

אכילה מבוקרת משחררת בעבורנו את כוחות הנפש והגוף לפעול ולחתור למען הגשמת היעדים שלנו .

אכילה מבוקרת מקלה עלינו לנהל סדר ~ יום המעניק חויה של צמיחה וסיפוק . במקביל, סדר ~ יום מקל עלינו בשמירה על אכילה מבוקרת.

למעשה אותה המערכת האנרגטית המעכלת מזון פיסי מעכלת גם רעיונות , תחושות ורגשות . ויש להגן עליה מעומס כדי לעכל בקלות מאורעות ולחוות רגשות צלולים והרמוניים יותר .

לילדינו , הניזונים לא רק מהתבשילים אלא גם מתבניות ההתנהגות ומהדוגמא האישית שלנו , יהיה קל יותר לאמץ הרגלים של תזונה מאוזנת ומבוקרת .

תזונה מבוקרת , גם אם משתמשים ברכיבי מזון איכותיים ומעט יקרים יותר , הינה בסופו של דבר חסכונית באופן ניכר . נוטים פחות לאכילה בזבזנית כ " פיצוי ", כהענשה . וכן חוסכים בסמים רפואיים וטיפולים שיקומיים לבעיות בריאות שונות ומשקל ?יתר .

בקרת האכילה הכרחית לבקרת המשקל. בזכות השמירה על משקל מאוזן יש לנו סיכוי טוב יותר להאריך את חיינו , להנות מהם , להעריך אותם גם …

אכילה מבוקרת מאפשרת לנו לחוות רגשות צלולים והרמוניים יותר . שכן אותה המערכת המעכלת מזון פיסי מעכלת גם רעיונות , תחושות ורגשות . ויש להגן עליה מעומס כדי לעכל בקלות מאורעות ולחוות רגשות צלולים והרמוניים יותר .

קווי יסוד לאכילה מבוקרת

אכול בקערית קבועה . מלא אותה פעם אחת בלבד . בכך תרגיל את עצמך לבקר את הכמות .

העדף יותר ארוחות , פשוטות לעיכול, ע"פ 3 ארוחות כבדות עם נשנוש ואי-שקט ביניהן . בכך תרגיל את עצמך לציפיה הנכונה מאכילה: שתהיה מרעננת ותספק עירנות נינוחה לפרק זמן של שתיים-שלוש שעות פעילות .

מרכיב חשוב באיזון התיאבון , והסדרת תהליכי העיכול ופינוי הפסולת מהגוף הינן סעודות מים . יש לקיימן תמיד בנפרד מהאכילה. שתה את כל תכולתו של בקבוק מים קטן , בלגימות מרובות . עשה זאת לפני ארוחת הבוקר, פעם שניה בצהרים ופעם נוספת בשעה שלפני ההליכה לישון .

כאשר אתה מזהה מאכל שאתה נוטה להפריז באכילתו , הגדר כמות (בכפות או ביחידות) שבה תסתפק לארוחה. אם הכמיהה למנה נוספת חזקה עדיין המנע מצריכתו ואם אפשר מהחזקתו בבית. המנעות זו בסופו של דבר תהיה קלה יותר מלאזן את עצמך מחדש, נפשית וגופנית , אחרי חויה של אכילת-יתר .

בהמשך לכך , המנע מצריכה של מזון מרוכז . השתדל לאכול טחינה בתוך נוזלי הסלט (ולא במצבה הגולמי עם כפית) , להשרות מעט את הזרעים והאגוזים לפני אכילתם , ולהנביט את הקטניות טרם השימוש בהם.

הרגל עצמך שהחלק הראשון , והעיקרי בכמותו בכל ארוחה , יהיה מזון ראשוני ? ירקות חיים עתירים בסיבים תזונתיים וברכיבים נוספים המפעילים את מנגנון השובע ומערכת העיכול . כך האכילה מהמנה המבושלת (השניה) תהיה מבוקרת באופן טבעי .

אל תמתין למצב שיגמרו הירקות החיים בבית . בקרת האכילה שלך תהיה קלה יותר אם תמיד יהיו ובשפע ירקות ופירות מכל הצבעים : ירוק , אדום , כתום , סגול וצהוב אם יש .

הקפד על שעות שינה סדירות ככל האפשר , פעילות מעיים בזמן , קימה משולחן העבודה לריענון וחילוץ עצמות כשהגוף צובר מתחים , יציאה לשמש ולאוויר הפתוח ותקשורת זורמת בכל האמצעים הזמינים לך .

הטיפוח האישי כלומר הרגשה נוחה ונינוחה עם הגוף , יעזרו מאד לבקרת האכילה שלך . שמור על שעות הרחצה . נקה והזן את עור הפנים והגוף בתכשירים עדינים ומבריאים .

עדיף לדלג על ארוחה ולחוש קצת קרקורים בבטן … מאשר לאכול ארוחה מיותרת ולסבול מבלבול , אשמה, נפיחות וכובד . עם זאת אל תתעלם מהצורך של הגוף להזנה ולאיזון תזונתי . והשתדל כשיש לך קצת זמן להתארגן מראש ובלי לחץ לארוחה הקרובה .

בהמשך לכך זכור שאחת המכשלות היא אכילה לא מבוקרת מחוץ לבית . דווקא בחוץ חשוב שתרגיש בבית על-מנת שתישאר עירני , ממוקד ויעיל . לכן ? התארגן בהתאם , תכנן והכן את מזונך לשעות השהיה מחוץ לבית בעדינות ובאהבה .

השתדל להזין עצמך בשתיה בלבד בשעה וחצי שלפני ההליכה לישון בלילה. כך תישן טוב יותר, תקום בהרגשה קלה יותר, פעילות מעיים תקינה ותיאבון מאוזן לארוחת הבוקר.

הגוף הנפש והתודעה , שלושתם ביחד עוברים צמיחה ושינוי , כל חלק בקצב שלו. ניתן לקדם ולהקל את הטמעת השינוי בחיים , באמצעות תהליך מובנה של "אימון (קואוצ'ינג) תזונתי , ביעוץ טלפוני או במפגש אישי ב " מסעדה ~ הלימודית " .

הוסף תגובה