מעט על הקשר בין אכילה לתודעה

ב"ה

מעט על הקשר בין אכילה לתודעה

ישנו סיפור מפורסם אודות נזיר שיושב במערה , אוכל עלים שהוא מוצא בסביבה והוגה בעניינים רוחניים . פתאום מגיע אליו מבקר בלתי צפוי , מדובב אותו לדבר , ושואל בתמימות אז מאיפה אתה משיג אוכל ? הנזיר, המופתע מהשאלה שלא התכונן אליה, שולף תשובה ספונטנית : אינני משיג אוכל , האוכל בא אליי .

בחרתי בסיפור הזה, כי אנחנו עומדים לרענן ולאוורר רעיונות ישנים שיש לנו אודות אוכל . וכפי שאומרים בחוגי האימון האישי : "אם תמשיך לעשות מה שתמיד עשית, תקבל את התוצאות שתמיד קיבלת ." אז על אותו משקל אני אוהבת להגיד : "אם תמשיך לאכול כמו שתמיד אכלת – תשאר באותו מקום תודעתי בו תמיד היית" .

מה הקשר בין אכילה לתודעה ?

הקשר הוא פשוט. זה משהו שכולנו יודעים. אנחנו הננו מה שאנחנו אוכלים , ואיך שאנחנו מעכלים. דפוס היחסים שלנו עם האוכל הוא אותו דפוס שיופיע במערכות יחסים אחרות. איכות העיכול שלנו בחיי יום-יום דומה לאיכות בה אנו מעכלים רעיונות ורגשות . למעשה היחסים שלנו עם האוכל הם היחסים שלנו עם העולם הסובב.

מהי אכילה, אם נסתכל על כך באופן מופשט מעט ?

אכילה היא שימוש מבוקר בעולם שמחוצה לנו על מנת להפוך אותו לחלק מאיתנו . בהוויית חייו של תינוק , חווית ההנקה (או ההזנה הראשונית מבקבוק) היא צורת המפגש המשמעותית ביותר שלו עם העולם . הדפוסים שיווצרו בתקופה זו יופיעו בכל מערכות היחסים שייצור כאדם בוגר , ורק מתוך מודעות אמיתית יוכל להתאימם ולעצבם מחדש .

אם אתם רוצים להשפיע באופן מייטיב ועמוק על תודעתכם , הרשו לעצמכם להתבונן באופן פעיל במערכת היחסים שלכם עם האכילה והמזון . לשם כך בדיוק נועד האימון התזונתי .

להשתמע במאמר הבא ,

ובינתיים אשמח לקבל מכם תגובות במייל / בטלפון  049575553  0522830571

אורית לבב , מאמנת תזונתית .

לסיום אחלוק עמכם את הרעיון הבא :

כאשר תחוו שאכילה במהותה היא חסד , עתיד כל המרקם הפנימי שלכם להתבהר ולהשתנות ". מתוך " רעיונות מזינים לארוחת הצהרים " ספר בהכנה המבוסס על תובנות – חיי .

הוסף תגובה