יום הולדת – חובה לחגוג

יום הולדת – היום השמח ביותר בשנה

 

יום הולדת הוא היום בו מציינים את הולדתו של אדם מסוים. זהו יום שמח בו חוגגים בני המשפחה והחברים עם בעל השמחה, יום שהופך ליום פינוקים, ברכות והפניית כל תשומת הלב לעבר מי שעומד במרכז השמחה.

 

ציון ימי הולדת, חגיגות של ממש ועשיית דברים לא שגרתיים ביום זה ידועים כבר מתקופת מצרים העתיקה. אז, נהגו לחגוג את יום ההולדת של המלכים בלבד. במשמעות המודרנית – חוגגים לכולם יום הולדת אבל ציון היום בעשיית מעשים מיוחדים – נשאר בעינו.

מכאן נולדו מנהגי יום הולדת שהם מנהגים חובקי עולם כמו: עריכת מסיבת יום הולדת מתוכננת ויזומה או מסיבת הפתעה, הענקת מתנות, הדלקת נרות על העוגה עם תוספת נר "לשנה הבאה" ונשיפה וכיבוי הנרות תוך הבעת משאלה.

מנהג הברכות ליום ההולדת עבר את המהפך המשמעותי ביותר במהלך השנים: אם בעבר נהגו לברך בעל פה ואחר כך עברו לברכות כתובות, מעוצבות או מנגנות הרי שבעידן המחשבים כל המברכים משתמשים באמצעי התקשורת האלקטרונית כמו דוא"ל והרשתות החברתיות המקוונות דוגמת וואטס אפ ופייס בוק ולא ירחק היום בו ייעלמו כרטיסי הברכה המסורתיים לחלוטין ויהפכו לפיסת נוסטלגיה בדומה למה שקרה לכרטיסי הברכה שנהוג היה לשלוח בדואר לראש השנה היהודי או לחג המולד הנוצרי.

ימי הולדת מיוחדים

 

כל יום הולדת הוא יום מיוחד בשנה אבל לימי הולדת אחדים ישנן משמעויות מיוחדות ואחרות: יום הולדת "עגול", כמו 10, 20, 30, 70, 80…זוכה לציון מיוחד ונהוג לדבר על "החלפת קידומת".

גיל המצוות ביהדות, דהיינו: בת מצווה לבנות ובר מצווה לבנים מצוין גם הוא בחגיגות גדולות מהרגיל. יום הולדת 40 זוכה לתשומת לב מיוחדת ואומרים שהאדם הגיע לגיל "בינה". יום הולדת 80, בו אומר האדם 'נער הייתי וגם זקנתי' קיבל את הכינוי: הגעה לגבורות.

כיצד חוגגים יום הולדת

חגיגות ימי הולדת הפכו, בשנים האחרונות, לתעשייה של ממש. כל חגיגה נובעת מקונספט מסוים, בכל חגיגה ישנן הפעלות הנובעות מהקונספט והמגוון הוא כה גדול עד כי קשה להכיל את כולו. ישנן חגיגות המתאימות לילדים וכאלה המיועדות למבוגרים. בחגיגות לילדים ניתן למצוא התפלגות על פי הגילים כי הרי מה שמתאים לילדים בני 3 – אינו מתאים לילדים בני 10 או 12.

כאמור, המגוון הוא עצום: ישנן הפעלות עם חיות, קוסמים, ליצנים או תאטרון בובות. ישנם ימי הולדת כמו בסרטים עם צילומים, משחקי תפקידים ותלבושות. ישנן הפעלות ספורטיביות, סדנאות יצירה וסדנאות טעימות. לגילאי העשרה ישנן הפעלות מסוג קריוקי, מסיבות ריקודים, מופעי טלפתיה מדהימים והפעלות על ידי שדרי רדיו או אנשים שהפיקו תכניות לנוער בטלוויזיה.

ימי הולדת למבוגרים ניתן לחגוג בדרכים מסורתיות או באמצעות החידושים האינסופיים הקיימים כיום כמו: מעגלי מתופפים, מופע רקדניות ברזילאיות או הצגת תרגילי קפוארה, הצגות פירוטכניקה ומופע זיקוקין וכל מה שתחלמו עליו.

יום הולדת הוא היום השמח ביותר בשנה. תחגגו בגדול ובמזל טוב!!

 

לפרטים נוספים על יום הולדת

הוסף תגובה