צורפות – ביטוי עצמי הינו נושא חשוב

צורפות ויצירת תכשיטים

 

אומנות וביטוי עצמי מעולם לא היו נושא חשוב ומרכזי יותר ממה שהם בימינו. זמנים אלו בהם אנו חיים מלאים בהזדמנויות ואפשרויות, והיכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לבטא את עצמנו בצורה המלאה ביותר היא מתנה אדירה שעלינו לברך עליה.

 

צורפות, מלאכת יצירת התכשיטים במתכות האצילות, היא מלאכה הקיימת מאות בשנים, והמפגש של מלאכת הצורפות עם התרבות המודרנית מוביל אותנו לפגוש תכשיטים ייחודיים, ביטויים יצירתיים במיוחד של עולמם הפנימי של צורפים-אמנים, אשר בוחרים לבטא את עצמם בלי גבולות.

 

תכשיטים מכל סוג, גודל, צבע וצורה מגיעים היום לשוק, ואמנים רבים מזמינים עבודות ייחודיות של צורף מקצועי בהתאמה אישית. לא עוד מקצוע מעונב אשר משרת את ברי המזל שיכולים להרשות לעצמם, כיום הצורפות המקצועית מתרחבת, ומכילה בתוכה מענה לצרכים השונים והמשתנים של האוכלוסייה.

 

צורפות – לבנים ולבנות

 

בעבר הרחוק תכשיטים היו עניין של בני המלכות ובעלי ההון, לפחות תכשיטים מצורף בעל ידי-אמן. צורפות הייתה מלאכה השמורה לשירות האצולה, והצורפים היו עובדים על תכשיטים יוצאי דופן בשיבוץ אבני חן, ויוצרים במלאכת מחשבת פריטים שהיום היו אולי נחשבים לגרוטסקיים, בכדי להשביע את רעבונם של האצילים והגברות.

 

כיום האופנה מכתיבה כי גברים ונשים כאחד יכולים, ואף מקבלים עידוד תרבותי-אופנתי לענוד תכשיטים יוקרתיים ממתכות אצילות. הזהב, הכסף והפלטינה מככבים על גופם של כוכבי העל והידוענים בכל התחומים, העונדים טבעות מרהיבות עם יהלומים ואבני חן, לכל אירוע תקשורתי מסוקר.

 

המתכות שמרכיבות את היופי

 

הצורפות ביסודה היא עבודה עם מתכות. צורף אמן יודע לעבוד עם מתכות רבות, כאשר העיקריות הן ללא ספק הזהב, הפלטינה והכסף. הזהב היוקרתי בעל השם הטוב הינו מתכת רכה ומבריקה, אשר זכתה לשם טוב בכל העולם.

 

הפלטינה מעט פחות מוכרת, אך עולה לעיתים קרובות הרבה יותר מהזהב. הפלטינה הינה עמידה במיוחד, ומאפשרת עבודת צורפות שמתכות אחרות לא מאפשרות. הפלטינה הינה מתכת ייחודית אשר משרתת את האדם מעבר לעולם הצופרות גם בעולם הרפואה בצורות מפתיעות למדי.

 

הכסף הינו הפחות מוערך מהשלישייה, אך עדיין נחשב למתכת אצילה, עם שימושים רבים, ויופי מיוחד, ועם תכונות נוחות לעיבוד.

 

 http://www.ib2b.co.il/he-IL/buyers/Categories/Mjk1/כלי-עבודה-צורפים

הוסף תגובה