יום הולדת 70 – בכל גיל אפשר

יום הולדת 70- להפתיע את הסבים

 

גיל שבעים הוא, ללא ספק, גיל מכובד. מה שהאדם הספיק לראות ולחוות בשבעים שנה הוא לא מועט בכלל. עניין זה נכון בייחוד לבני השבעים החיים בדורנו, לעומת בני השבעים שחיו לפני חמישים או מאה שנה. ניסיון החיים הרב והאופי שהתעצב במהלך שנות חיים אלו יכולים לעזור לנו לבחור, כיצד נרצה לחגוג את יום ההולדת יחד עם החוגג. מאחר והאפשרויות הן רבות יותר- הן מבחינת האטרקציות לימי הולדת והן מבחינת השפע הקיים במרכיבים המסורתיים של יום ההולדת- הרי שניתן להפיק חגיגה יוצאת דופן, שתבטא את ההערכה שלנו כלפי האדם שהגיע לגיל זה.

הסגנון הנוסטלגי

 

דרך אחת לחגוג יום הולדת 70 היא לציין את עושרן של שנות החיים שחלפו מיום הלידה ועד לזמן החגיגה. אירועים מהסוג הזה יהיו, בדרך כלל, אירועים בסגנון "חיים שכאלה"- מדובר באירועים, שמועלים בהם סיפורים מחייו של החוגג ושניתנת בהם גם במה לבני המשפחה, להעיד על האיש. אירועים מהסוג הזה ניתן להפוך למרתקים יותר בשני אמצעים: אמצעי אחד הוא לשזור את ההיסטוריה האישית של החוגג בהיסטוריה של המדינה- המדינה שלנו עברה בשבעים השנה האחרונות כל כך הרבה אירועים גדולים מהחיים, כך שכל חוגג יכול לשתף את הקהל באירועים הגדולים של המדינה מנקודת מבט אישית. אפשר יהיה להיזכר שוב בתקופת הצנע, במלחמות, במערכות בחירות וגם בסתם ימים, שבהם העיר הגדולה הייתה ממש קטנה. דרך נוספת היא לזמן לאירוע אורחים מיוחדים מעברו של בעל השמחה, שלא נפגשו עימו שנים רבות.

הסגנון השאפתני

ישנם כאלו, שרוצים לנצל את יום הולדת 70 למעשים שתמיד רצו לעשות, אבל לא תמיד יכלו- הם פחדו, לא היה להם זמן, לא היה להם כסף ועוד. מדובר כאן, בכל עניין שבעל האירוע רצה להגשים, אבל לא עשה כן עד כה. זה יכול להיות, למשל, לימודים מכל סוג שהוא: לימודים אקדמאיים, קורסים, העשרה רוחנית, קורסים של שומעים חופשיים ועוד. אם ניקח את העניין הזה צעד אחד קדימה, הרי שנוכל לעשות גם פעולות אקסטרים- לצנוח, לצלול, להעפיל על פסגות הרים מושלגות ברחבי העולם. זהו עניין של העדפה אישית, תקציב ומצב בריאותי.

הסגנון החברמני

במהלך חיינו, יוצא לנו להכיר לא מעט אנשים שנכנסים אל חיינו. רובם הגדול יוצא בשלב מסוים מהם, אך היציאה שלהם היא פיזית בלבד- אנו עוד נושאים מהם זיכרונות ולפעמים מתגעגעים אליהם. בגיל שבעים, לאדם יש רשימה ארוכה של חברים, שהכיר ממקומות שונים. אפשר לנצל את יום ההולדת הזה, על מנת לארגן אירוע שיכלול אך ורק את החברים הקרובים- מימי הלימודים בתיכון, מהמילואים או מעבודה שעבדתם בה יחד פעם. אפשר לארגן מפגש שיבוסס על ערב אחד ואפשר גם לארגן אירוע מתמשך של מספר ימים, כמו טיול.

הוסף תגובה