ייעוץ ארגוני – תכנון טוב יותר של העתיד

כל ארגון חייב להביט קדימה ולתכנן טוב יותר את העתיד. כדי שהעתיד יוכל להגיע אלינו ללא כל הפתעות מיוחדות, כדאי לשכור שירותי ייעוץ ארגוני על מנת שתהליכים פנים ארגוניים יופנמו ונוכל להמשיך ולהתקדם עם המהלכים הללו ועם כל הכלים שרכשנו. ייעוץ ארגוני יכול להמחיש לנו באמצעות מספר סיבות למה צריך את כל זה. למה צריך? הרי העתיד הקרוב הופך להווה וההווה הוא כבר עבר. מה שנשאר מאחור לא יכול להיות רלוונטי למעט זיכרונות נוסטאלגיים. מונח מאוד חשוב שיש לזכור אותו הוא "תפישת זמן". המונח מתייחס לדרך שבה אנו מביטים סביבנו ומצליחים לנתח את מה שקורה ולהשתנות בזמן אמת.

 

להיות יצירתיים – עד כמה?

יצירתיות היא אחד הדגשים החשובים ביותר שאנו יכולים להבין מתוך תהליך של ייעוץ ארגוני. ארגון שחי בתוך סביבה דינאמית הוא ארגון שמצריך הרבה מאוד אנרגיה כדי להמשיך ולפעול עם הראש מעל למים. ייעוץ ארגוני הינו תהליך שמראה את ההקשרים הפסיכולוגיים בין דינאמיקה ארגונית ובין מציאות סביבתית אינטנסיבית. יש לומר כי היצירתיות היא לא רק ברמת דרג ניהולי כזה או אחר, אלא מדובר על הפנמת ערך היצירתיות, משום שאם מדברים על תחום הייעוץ הארגוני, ניתן לומר כי מחקרים רבים מדברים על התאמה מדהימה בין ההתנהלות היצירתית בארגון והעידוד שלה ובין יכולת התחדשות פנים ארגונית בעולם משתנה.

 

 

תחרויות ועמידה בציפיות

מחקרים מהתחום של ייעוץ ארגוני מראים דבר נוסף. שמירה על רמת תחרות גבוהה פירושה לשמור על סטנדרטים מאוד גבוהים של פעילות פנים ארגונית. הפעילות הזו דוחפת לכיוון התמקצעות מאוד ממוקדת בתחום מסוים. ההתמחות הזו היא מה שאמור לייחד כל ארגון ביחס לאחרים ולכן בהיוועצות הארגונית אנו מקבלים את הרושם שלארגון יש את כל הכלים הרוחניים הדרושים לתחרות הזו. חייבים לשמור על המקום בחזית המאבק העסקי. כאשר הארגון מביט קדימה הוא נערך למה שה"קדימה" הזה צופן לו. ארגון שאין לו את היכולת להביט קדימה ולא באמת נערך לקראת הבאות, הוא ארגון שיכול להביא על עצמו תהליך ארוך של גסיסה.

 

תפיסה אינטגרטיבית? לשלב בין הכל

מצד אחד חייב להיות מידור בתוך הארגון, על מנת שכל מחלקה תוכל להתמקצע ולהיות הטובה ביותר בתחומה. מצד שני, חייבת להיות אינטגרציה בין המחלקות השונות. כן צריך לעבור מידע מינימאלי ממחלקה אחת לאחרת. הידע של מחלקת המחקר יכול לעזור למחלקת השיווק או למחלקת הפיתוח. כאשר אין מידע נגיש הזורם בין מחלקה אחת לאחרת, בין סניף אחד לסניף אחר של אותה חברה או אפילו מחברת האם לחברות הבת וההיפך, הופך המצב לתהליך כמעט בלתי הפיך של התנתקות מכל מה שייעוץ ארגוני שואף אליו. 

 

 

הוסף תגובה