מכונות קפה בטעמים

מכונות קפה מודרניות מאפשרות להכין משקאות רבים מלבד קפה שחור ואספרסו. פיתוחים חדשים מאפשרים להוסיף סירופ בטעמים למשקאות ובכך לגוון מאוד את ההיצע. ניתן לערבב זנים שונים של קפה וליצור תערובות מיוחדות. כשמשרים את הפולים בסירופ ואז חולטים אותם, מתקבל טעם מיוחד ושונה מכל דבר אחר. בצורה דומה אפשר לשנות את הארומה והמרקם. אחד התערובות הפופולאריות ביותר לקפה הם ווניל וקפה אגוזים. ישנן קפסולות עבור מכונות קפה העובדות על פודים ובכך לשנות את טעם המשקה המוכר.

כולנו מכורים לקפה

את ההתמכרות מגלים מדי בוקר, במיוחד לאחר סוף שבוע מפרך. בהרבה מקרים יוצאים לבלות או אפילו סתם ככה הולכים לישון מאוחר. למחרת בבוקר קמים עם הנגאובר או עיניים נפוחות מחוסר שינה. הדבר הראשון שחושבים זה על קפה חם שימלא את החדר בריח טוב וימריץ את הגוף. מותגי הקפה הגדולים מכירים את התופעה ומייצרים מכשירים אוטומטיים שמאפשרים לתזמן את סוג הקפה מראש ולקום כל בוקר בדיוק ברגע שהספל נמזג.

למה אנו נמשכים לארומה?

לאחר ששותים קפה בתקופה ממושכת באופן קבוע, גופנו פשוט רגיל לקפאין ומחפש אותו. בני אדם הם מכשיר לאיתור תבניות ושמירה על השגרה. מסיבה זו כשאנו לא מקבלים את המנה היומית אנו מרגישים שחסר לנו משהו שהיה חלק קבוע. ישנם משקאות קפה שבדרך כלל מכינים בבית במידה ואין מכונת קפה. משקאות כמו קפה שחור, נס קפה ואפילו קפוצ'ינו. אבל במידה ויש מכונה אוטומטית המגוון גדל מאוד. להלן מספר משקאות שכבשו את העולם:

  • קפה פילטר: קפה פילטר הינו הפופולארי ביותר בארצות הברית. משינים אותו באמצעות מכונת קפה פשוטה מאוד הכוללת מיכל מים ופילטר בצורת קונוס. המים בקומקום רותחים ומגיעים לקפה שבתוך פילטר הנייר. לאחר מכן המים מטפטפים אל תוך קומקום הזכוכית. משתמשים בקפה טחון במקרה זה ולא בפודים או בפולים. בארץ, קפה זה כמעט ונכחד אחרי הופעתן של רשתות בתי הקפה. כיום רבים מעדיפים קפה שחור, אספרסו או קפוצ'ינו.
  • קפה נטול קפאין: שיטת ההכנה של קפה מסוג זה כוללת סחיטת הקפאין. למרות זאת טעם הקפה נשמר והארומה איכותית. בשנים האחרונות מתפרסמים מחקרים המדברים על הנזק שבצריכה רבה של קפה וקפאין. מסיבה זו קפה פילטר אידאלי עבור רבים ברחבי העולם.
  • ברווה: משקה זה הינו אספרסו הכולל שמנת וחלב חם. השכבה התחתונה הינה אספרסו. קפה זה נהוג לשתות בבוקר כדי להכניס משהו לבטן לצד עוגיות.
  • לאטה מקיאטו: קפה זה חדש יחסית וקיים קצת יותר מעשור. מקיאטו הוא חלב חם מוקצף היושב על חצי כוס אספרסו. קפה זה אידאלי לאוהבי חלב. מאוד דומה לנסקפה.
  • מקיאטו: הוא בעצם אספרסו המשולבת בו כמות קטנה של חלב כדי ליצור את הקצף.

 

היום בתי קפה, מסעדות, שירותי הסעדה ואפילו בבית, כולם פחות נעזרים בשירותיהם של בריסטה מקצועיים ומעדיפים את הפשטות והקלות של מכונת קפה איכותיות.

הוסף תגובה